אירלנד לא מתאוששת - ההפסדים של בנק PLC רק עולים

הבנק PLC אובחן על ידי הבנק המרכזי באירלנד כדורש פיקוח הדוק - הודיע כי "מתמודד עם תנאים מגבילים ומאתגרים" לכיסוי חובותיו ■ כ-36% מהבנק בבעלות ממשלת אירלנד

הבנק PLC באירלנד הודיע השבוע כי הוא עדיין מתמודד עם "תנאים מגבילים ומאתגרים" בכל הקשור לחובותיו. ברקע, ההפסדים של הבנק מההלוואות שלקח כדי לכסות את חובותיו, רק עולים, בעוד ברקע אירלנד מנסה להתאושש ממשבר החוב שפקד המדינה.

בתוך כך, פרסם הבנק פרטים נוספים המצודדים בדרישתו לגייס הון נוסף של 4.2 מיליארד אירו. הבנק הינו אחד מארבעה בנקים באירלנד שאובחנו על ידי הבנק המרכזי במדינה ככאלה שדורשים פיקוח הדוק, וכמות עצומה של הון נוסף, כדי שיהיו מסוגלים להחזיר את הלוואותיהם ב-3 השנים הקרובות.

בנק PLC קרוב להלאמה, כאשר כ-36% ממנו הינם בבעלותה של ממשלת אירלנד. הבנק נדרש למתן את מאזני התשלומים שלו, במסגרת הצעדים שנדרשו הבנקים באירלנד לנקוט, בצמוד לקבלתה תוכנית סיוע מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כדי לפתור את משבר החוב אליו נקלעה.

בנק PLC הפסיד 609 מיליון אירו בשנת 2010, בהשוואה להפסד של 1.76 מיליארד אירו בשנת 2009. ברקע, הבנק המרכזי של אירלנד החודש את תחזית הצמיחה במדינה לשנים 2011-2012; ההערכה היא כי כלכלת אירלנד תצמח ב-0.9% השנה (לעומת 1% בתחזית הקודמת) וב-2.2% בשנה הבאה.

כמו כן, נציין את התחזיות המעודכנות של הבנק המרכזי של האיחוד האירופי, שפרסם כי החוב האירלנדי צפוי להסתכם השנה ב-112% מהתמ"ג ויעלה בשנה הבאה ל-117.9% מהתמ"ג. זאת לעומת 107% ו-114.3% בהתאמה בהערכות הקודמות. התמ"ג של אירלנד צפוי לצמוח השנה של 0.6%.