גפני: "לא נקבל מציאות בה אין פתרון דיור לזוגות הצעירים"

ח"כ משה גפני בכנס הקבלנים באילת: "במסיבת העיתונאים נתניהו, שטייניץ ואטיאס הציגו תוכנית - לא היה שם שום דבר" ■ "צריך לתת סיוע למי שזקוק לו - ולא רק בפריפרייה"

"כל הפיוס בין פתח לחמאס הוא בלוף אחד גדול. אלו הם שני ארגונים שנלחמו ונלחמים אחד בשני - אני לא רואה שזה יתקדם לשום מקום", כך אומרת ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), במסגרת פאנל "רב שיח פוליטי של חברי כנסת", בכנס התאחדות הקבלנים באילת. אתר "גלובס" מעביר בשידור חי את הכנס.

לדברי קירשנבאום, "אם הפלסטינים יכירו בישראל כמדית הלאום היהודי - אז אולי נוכל להבין שיש לנו עם מי לקיים משא ומתן".

בפאנל משתתפים גם אמנון כהן (ש"ס), זבולון אורלב (הבית היהודי), משה גפני (יהדות התורה), יואל חסון (קדימה) ומירי רגב (ליכוד).

ח"כ אורלב אמר כי "אני בעד שראש הממשלה יעשה שירות טוב לעם ישראל, ואנחנו תומכים במשא ומתן. האיומים על ישראל מפני הטרור חייבים להיות בראש מעייניו של ראש הממשלה ועליו לנקוט בכל האמצעים - ולכן אני מבין ומכבד את הדברים של נתניהו והדרישות שלו מהפלסטינים לפני הקמת המדינה שלהם".

לדברי ח"כ משה גפני, "ראש הממשלה חייב לבוא עם תוכנית מדינית. אני מסכים שהוא לא צריך להכיר בחמאס שהוא ארגון טרור, אבל צריך תוכנית כלשהי. אנחנו מגיעים לספטמבר ואני מוכן לקיים משא ומתן עם הצד המתון של הממשלה הפלסטינית".

"נאום נתניהו בשבוע הבא צריך להיות תרגום של התוכנית המדינית הזו - הוא צריך להגיד לעולם שיש לישראל תוכנית מדינית, חלק יקבלו אותה וחלק לא - אבל צריך להראות שיש לנו תוכנית", אומר גפני. "זו הצגה ובהצגה צריך לא להראות טנקים אלא את הסורים שפלשו לגבולות ישראל, ושכל העולם יראה את זה. יש לנו התמודדות הסברתית קשה - מלחמה לחיים ולמוות על דעת הקהל העולמית, ועלינו לנצח במלחמה הזו. זה בנפשנו - צריך מנהיג חזק שיעמוד מאחורי הדברים, אחרת הוא עושה מלאכתו רמייה".

מצוקת הדיור - במוקד הדיון

גפני התייחס גם למצוקת הדיור: "אין פתרון קסם. זו צריכה להיות מדיניות ארוכה. הפסיקו עידוד למגורים וגם הקבלנים וגם הזוגות הצעירים צריכים להתמודד לבד. המשבר שהתחיל לפני 10 שנים מורגש בשלוש השנים האחרונות. זו בעיה לאומית. קורת גג זה הנושא המרכזי לפני הדברים האחרים. במסיבת עיתונאים נתניהו שטייניץ ואטיאס הציגו תוכנית - לא היה שם שום דבר, אבל שמחתי שהם יודעים שעל הנושא הזה צריך לעשות מסיבת עיתונאים - זו הייתה הבשורה. המציאות הזו בה אנחנו שותפים לקואליציה ולא נמצא פתרון לזוגות צעירים או לכח אדם לקבלנים לא נוכל להשלים עם זה".

ח"כ חסון אמר כי "אני לא חושב שמשנה אם ליכוד קדימה או לא משנה מה. עד היום אף אחד לא הצליח להשתלט על מינהל מקרקעי ישראל. הכל טלאי על טלאי. הפתרונות לא מתואמים. הנגיד עושה את הדברים שלו די להגן על הבנקים. אני שמעתי שהוא אומר שהממשלה לא עושה מספיק בתחום".

קירשנבאום: "הנגיד בא לפתור את הבועה בשוק הנדל"ן. אני חושבת שזו משימה לאומית וכולם צריכים להירתם לזה. השוק אומר את המחיר בין היצע לביקוש. אם יהיה מספיק היצע יירדו המחירים. אנחנו נוריד מע"מ ועדיין המחירים יעלו. אם יהיה מאמץ לאומי נוכל לאזן את השוק ומחירי הדירות יוכלו לרדת. ב-20 שנה האחרונות יש הזנחה בתחום הבנייה. צריך הפשרת קרקעות והשתתפות בתשתיות מצד הממשלה".

גפני: אנחנו מברכים על תוכנית המענקים. אנחנו דורשים להמשיך את החקיקה בנושא סבסוד המשכנתאות. התשתית צריכה להיות שהמדינה תפסיק לספסר בקרקעות. אני מברך גם על הרפורמה המינהל. הדבר צריך להיות רוחבי ולאפשר לקבלנים לבנות. יש בעיה עם העובדים הזרים. צריך לתת סיוע למי שזקוק לו. ולא רק בפריפרייה. גם באור יהודה וגם בלוד ורמלה. הפתרון של אטיאס ביבי והאוצר הוא פתרון טוב אבל לא פותר את הבעיה. אנחנו צריכים להוביל גם את סבסוד הקרקעות.