שטראוס-קאהן ישוחרר בערבות של מיליון דולר למעצר-בית

כתב אישום הוגש נגד יו"ר קרן המטבע לשעבר בטענה כי ניסה לאנוס חדרנית במלון בניו-יורק ■ נאשם בניסיון אונס, תקיפה מינית והתעללות מינית ■ צפוי לטעון כי הוא חף מפשע

כתב אישום רשמי הוגש הערב (ה') נגד ראש קרן המטבע, דומיניק שטראוס-קאהן. בכתב האישום מואשם שטראוס-קאהן ב-7 סעיפים שונים הכוללים בין ביתר: ניסיון אונס, תקיפה מינית והתעללות מינית בחדרנית בבית-מלון בניו-יורק. ביחס לכל האישומים צפוי לטעון שטראוס-קאהן כי הוא חף מפשע.

כמו כן, בית המשפט קבע כי שטראוס-קאהן ישוחרר למעצר-בית בערבות של מיליון דולר במזומן וייתן ערבות ל-5 מיליון דולר נוספים. בנוסף, שטראוס-קאהן יהיה במעקב אלקטרוני 24 שעות ביממה ויממן שומר חמוש צמוד מכספו הפרטי.

"אם הנאשם יעזוב את המדינה, זה יהיה בלתי אפשרי להחזיר אותו", אמר מייקל אובוס מבית המשפט בניו-יורק.

הערבות תיכנס לתוקף החל ממחר (ו'), ואת הלילה יבלה שטראוס-קאהן במעצר. אשתו וביתו של שטראוס-קאהן נכחו במשפט ונצפו כשהן שלובות ידיים. לפי הדיווחים, שטראוס-קאהן נראה עייף במשפטו לאחר שבילה את 3 הלילות האחרונים במעצר.

וויליאם טיילור, עורך דינו של שטראוס-קאהן, אמר לאחר השימוע כי "הוקל לנו, ואנחנו מתרכזים כרגע בהיבטים אחרים של המשפט. שטראוס-קאהן יגור במנהטן עם אשתו".

"אני רוצה להקדיש את כל כוחותיי וזמני כדי להוכיח את חפותי", כתב שטראוס-קאהן. במקרה שיימצא אשם, שטראוס-קאהן עומד בפני גזר דין של 25 שנה בכלא.

מוקדם יותר היום קרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי דומיניק שטראוס-קאהן התפטר מתפקיד היו"ר. "אני מכחיש בכל התקיפות האפשרית את הטענות שהועלו נגדי", כתב שטראוס-קאהן במכתב ההתפטרות שלו, שנושא את התאריך 18 במאי, ושאותו שחררה לפרסום קרן המטבע.

במכתב ההתפטרות כתב שטראוס-קאהן: "בעת הזאת אני חושב קודם כל על אשתי - שאותה אני אוהב יותר מכל דבר אחר - על ילדיי, על משפחתי ועל ידידיי. אני חושב גם על עמיתיי בקרן. יחד עשינו דברים כה גדולים ב-3 השנים האחרונות. ברצוני להגן על המוסד הזה, שאותו שירתתי בכבוד ובמסירות".