הרכב שופטי העליון שידון בערעור קצב: נאור, ארבל וג'ובראן

שופטים אלה לא ישבו בהרכב שדן ב-2007 בעתירות בעניין הסדר הטיעון של קצב ■ ערעורו של הנשיא לשעבר על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו יישמע כבר באוגוסט הקרוב, בהליך מזורז

ערעורו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, על הכרעת הדין בעניינו ועל העונש שנגזר עליו, יישמע בבית המשפט העליון כבר בחודש אוגוסט הקרוב, בהליך מזורז - כך קבעה היום (ב') רשמת בית המשפט העליון, דנה כהן-לקח.

הערעור יישמע בפני הרכב של 3 שופטים בראשות השופטת מרים נאור, ובהשתתפות השופטים עדנה ארבל וסלים ג'ובראן.

שופטים אלה לא ישבו בהרכב השופטים שדן ב-2007 בעתירות בעניין הסדר הטיעון של קצב. גם השופט יורם דנציגר, שהחליט בשבוע שעבר לעכב את תחילת מאסרו של קצב עד להכרעה בערעורו, לא ייכלל בהרכב השופטים שידון בערעור.

ביומן בית המשפט העליון הוקצבו 3 ימי דיונים לערעורו של קצב, בין 8 ל-11 באוגוסט, ושוריינו יומיים נוספים, במקרה שהטיעונים בעל-פה יתארכו מעבר לכך. סנגוריו של קצב ופרקליטות המדינה יגישו בחודשים יוני ויולי עיקרי טיעון בכתב לקראת הדיון בערעור.

בחודש דצמבר 2010 הורשע קצב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בביצוע שורה ארוכה של עבירות מין בעובדות שהיו כפופות לו בבית הנשיא ובמשרדי ממשלה, ובראשם שני מעשי אונס שביצע ב-א' ממשרד התיירות. במארס השנה גזרו עליו השופטים 7 שנות מאסר בפועל וכן מאסר על-תנאי ופיצוי בסך 125 אלף שקל לנפגעות.