"ראשי לשכת עוה"ד מונעים מאיתנו להתמודד בדרך פלילית"

סיעת "נשים מובילות שינוי" התלוננה במשטרה נגד יו"ר הלשכה גיא-רון וצוות ועדת הבחירות המרכזית, בטענה כי הם מבצעים עבירות לכאורה על טוהר הבחירות כדי להטות את תוצאתן

סערת הרוחות לקראת הבחירות ללשכת עורכי הדין, שיתקיימו ב-21 ביוני, הולכת ומתגברת. אמש (א') הגישו חברות סיעת "נשים מובילות שינוי", המתמודדת בבחירות, ליחידה לחקירות הונאה במשטרה בקשה לפתוח בחקירה דחופה נגד בכירים בלשכה, בהם יו"ר הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, וצוות ועדת הבחירות המרכזית בראשות עו"ד מיבי מוזר, בטענה כי הם מבצעים שרשרת שיטתית של עבירות לכאורה על טוהר הליך הבחירות, במטרה להטות את תוצאתן.

לטענת המתלוננות, עורכות הדין רוני אלוני-סדובניק, ניצן טבנקין וגלית דורון, ראשי הלשכה מנסים בדרכים פסולות, פליליות ואנטי-דמוקרטיות, למנוע מהן להתמודד בבחירות. לדבריהן, הלשכה אף הודיעה להן כי רשימתן פסולה מהתמודדות, בטענה לכאורה שהן זייפו את חתימות תומכיהן, שנדרשו לפי חוק כדי להתמודד.

הן מבקשות מהמשטרה לחקור את הפרשה, ש"עושה צחוק מההליך הדמוקרטי, רומסת את ערכי כבוד האדם, שהם בסיס הדמוקרטיה, ואת הזכות לבחור ולהיבחר, על-ידי האשמתנו בעבירה פלילית של זיוף הבחירות ופסילה המונית לא חוקתית של הסיעה".

"רוח שוביניסטית"

לדברי חברות הסיעה, בשבוע שעבר קיבלו 100 עורכות הדין, שחתמו כתומכות של סיעתן, הודאת דואר אלקטרוני "מזעזעת, מעליבה ומביכה" מטעם הלשכה, שבה הן נשאלו: "האם חתימתך זויפה?".

לטענתן, "חשנו הלם טוטלי מהפנייה, המטילה עלינו כתם של ביצוע עבירה פלילית בחשד לזיוף. חברות רבות שלנו חשו מבוכה מההודעה, משום שהיו בטוחות כי סיעתנו נתפסה בפרשת זיוף כלשהי".

אם לא די בכך, מוסיפות וטוענות חברות הסיעה כי לפני ימים מספר התברר להן כי אנשי ועדת הבחירות גם התקשרו לכל עורכות הדין התומכות בהן ושאלו אותן אם חתימותיהן זויפו.

לדבריהן, מכיוון ששני שלישים מהתומכים לא ענו לטלפון או סירבו לענות "לשאלה החצופה המפרה את כללי החשאיות של ההצבעה בישראל", הודיעה הלשכה לחברות הסיעה כי רשימתן פסולה מלהתמודד, אלא אם כן הן ישיגו מחדש, בתוך 3 ימי עבודה, 36 חתימות חדשות.

"פסילת הרשימה של הנשים מהתמודדות בעילות שצוינו היא פלילית ונועדה לדלל את מספר המתמודדים בבחירות בצורה לא חוקית", נטען בתלונה. "ראיות עובדתיות אלה מצביעות על כך שפסילת סיעת הנשים מבוססת על שקרים ונועדה להקל על 'סיעה מסוימת', שתומכיה מאיישים את המשרות בוועדת הבחירות, ולפגוע בהליך הדמוקרטי על-ידי דילול מקסימלי של מספר הרשימות המתמודדות".

עו"ד רוני אלוני-סדובניק, ראש סיעת "נשים מובילות שינוי", מסרה: "הרוח השוביניסטית, המרחפת מעל הלשכה מאז תחילת כהונתו של גיא-רון, באה לביטוי פעם אחר פעם - וכעת גם בהתנהלות שפוגעת בערכי הדמוקרטיה וגורמת לחצי מחברי הלשכה, שהן נשים, לא להיות יכולות לבחור ולהיבחר".

גיא-רון: "פוגעני"

מסיעת "לשכה אחרת" שבראשות גיא-רון נמסר בתגובה כי התלונה היא מהלך פוליטי, פוגעני ומטעה, וכי הטענות המועלות כנגד גיא-רון אינן במקומן ואף מהוות לשון הרע.

עוד נמסר כי סיעת "נשים מובילות שינוי" ועו"ד אלוני-סדובניק עושות שימוש לרעה בנהלי ועדת הבחירות ומייחסות לגיא-רון מעשים שלא היו ולא נבראו, כדי לגרוף הון פוליטי.

"לאור חששות שעלו לגבי חלק מהסיעות באשר לפגמים בהליך החתמת התומכים, נעשתה בדיקה מערכתית מטעם ועדת הבחירות בכל הסיעות, כולל סיעת 'לשכה אחרת', לבדיקת אמיתות החתימות. התומכים בגיא-רון ובסיעתו קיבלו טלפונים ומיילים זהים לאלה עליהם מלינה סיעת 'נשים מובילות שינוי', גברים ונשים כאחד, ואף ראש הלשכה סבור כי ניסוחם היה יכול להיות מעודן יותר", נמסר. "ככל שסיעת 'נשים מובילות שינוי' סבורה כי נפל פגם בהליך בדיקת הרשימות לבחירות, תלונתה היתה צריכה להיות מופנית נגד ועדת הבחירות, והעובדה שתלונתה הופנתה ישירות גם נגד גיא-רון מעידה על ניסיון לניגוח פוליטי והשמצת-שווא, ותו לא".

ועדת הבחירות של הלשכה מסרה: "כללי הבחירות (כלל 16) מחייבים את ועדת הבחירות לבדוק את המועמדויות ואת התמיכות בהן לפני אישור המועמדויות. לאור ממצאי הבדיקה החליטה הוועדה כי ייספרו ככשרות רק חתימותיהם של המאשרים באופן פוזיטיבי את דבר חתימתם. בהתאם, הורתה הוועדה כי על כל הרשימות/המועמדים שלא עמדו במכסת החתימות המאושרות, להשלים חתימות עד למספר הקבוע בכללים.

"בניגוד לטענה שהועלתה במסגרת התלונה, ועדת הבחירות פנתה כאמור לכל הרשימות המתמודדות בבחירות, שנפל בהן פגם, גברים ונשים כאחד. כל הטענות בדבר הניסיון למנוע מרשימות להתמודד ובדבר קיומן של עבירות פליליות הן משוללות כל יסוד, ואין להן אחיזה בחוק".