ישי למבקר: לבדוק מינוי בינת שורץ לראש מינהל התכנון

הפנייה: בעקבות טענות ארגונים ירוקים נגד תפקודה של שורץ בעבר

שר הפנים, אלי ישי, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה לקבל חוות דעת על טענות התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין בנוגע למועמדותה של בינת שורץ לתפקיד ראש מינהל התכנון במשרד הפנים. כך נודע ל"גלובס".

כזכור, בתחילת החודש החליטה ועדת האיתור לבחירת המועמד לתפקיד ראש מינהל התכנון להמליץ בפני ישי על מועמדותה של שורץ לתפקיד. שורץ היא לשעבר מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), מתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וסמנכ"לית תכנון בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ).

הודתה בליקויים

לאחר שהסתמן שוועדת האיתור תמליץ על שורץ לתפקיד, נשלחה לוועדת האיתור ולמשרד הפנים פנייתן של התנועה לאיכות השלטון ושל עמותת אדם טבע ודין נגד מינויה של שורץ.

הטענות נגד המינוי נוגעות בין היתר לפרשת המבנים שליד אשתאול, לגביה טוענים הארגונים הירוקים שבתפקידה כמתכננת מחוז ירושלים קבעה שורץ שניתן להקים שני מבנים גדולים באזור פתוח ורגיש בהרי ירושלים באמצעות היתרי בנייה בלבד, למרות שהמבנים לא אושרו בתוכנית כלשהי, ובהמשך הודתה שורץ, בעקבות העתירה לבג"ץ של אדם טבע ודין, שהוצאת ההיתרים הייתה בלתי חוקית.

בנוסף הם טוענים ששורץ התבטאה נגד הריכוזיות של המערכת, שמטרתה "למנוע את הטובות והג'סטות הקטנות". כן הם טוענים שמינויה של שורץ לתפקיד סמנכ"ל תכנון וביצוע בחברה הלאומית לדרכים התבצע זמן קצר לאחר סיום תפקידה כמתכננת הוות"ל, ושפרק הביקורת על הוות"ל בדוח מבקר המדינה בנושא השלטון המקומי לשנת 2009 כלל ביקורת מקיפה על הוות"ל, שהיא "למעשה ביקורת ישירה על התנהלותה המקצועית של גב' שורץ ועל נהלי העבודה המקצועיים שהנהיגה ופיתחה בגוף זה".

"לאור רגישות התפקיד"

ממשרד הפנים נמסר: "לאור פנייתה של התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין לוועדת האיתור כנגד מועמדותה של גב' שורץ, ולאור רגישות וחשיבות התפקיד, החליט שר הפנים, לפני קבלת החלטה בנושא, לפנות לשם קבלת חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה בנוגע לטענות שהועלו במכתב ולמשקל שיש לתת להם בכל הנוגע לבחינת מועמדותה לתפקיד".

שורץ מסרה בתגובה: "עוד בטרם החליטה הוועדה להמליץ עליי בפני השר כמועמדת יחידה לתפקיד, עמדו בפניה כל הטענות של העמותה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין ולצדן תגובתי. אני מקבלת בברכה את הבדיקות הנוספות שעורך שר הפנים, ובטוחה כי לאחריהן הוא יוכל לקדם את מינויי בממשלה בלב שקט".