גולדמן זאקס שורי על שוק הסחורות: "צפי לעליית מחירים"

כלכלני בית ההשקעות גולדמן זאקס עוברים למדיניות "שורית יותר" וממליצים לרכוש נפט, נחושת ואבץ ■ "ההשקעה ארוכת הטווח משתלמת; צופים צמצום במלאים ועלייה במחירים"

בית ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס, אשר המליץ על מכירת סחורות בחודש שעבר, מצהיר כי הוא עובר למדיניות "שורית יותר" וממליץ למשקיעים לרכוש נפט , נחושת ואבץ, כאשר הימשכות צמיחת הכלכלה הגולבאלית עתידה לצמצם את המלאים.

"אנו מאמינים שיחס העלות-תועלת הופך את ההשקעה ארוכת הטווח בסחורות למשתלמת", כותב בסקירתו האנליסט ג'פרי קורי. "הצמיחה הכלכלית צפויה לחוות האטה בחציון השני של השנה, מה שיוביל להאמרת מחירי הסחורות וצמצום המלאים".

מחירי המתכות והנפט ירדו בתקופה האחרונה לרמות "המתאימות יותר להתפתחויות הצפויות בשוק", כותב קורי. וזאת, עקב צפי לירידה בתפוקות ייצור הנפט על רקע הקונפליקט בלוב, וכן על רקע תפוקות ייצור לא מספקות ממדינות שאינן חברות באופ"ק - "כל אלה צפויים לצמצם את מלאי הנפט בצורה קריטית בשנת 2012".

אולם, כלכלני גולדמן זאקס מציינים כי "הדאגה מהחרפת משבר החוב באירופה, הנפילה של כלכלת יפן וסיום צעדי ההקלה הכמותית בארה"ב מהווים 'טריגר פוטנציאלי' לירידת ערך הנפט והסחורות בכלל", לדבריהם.

גם בג'יי.פי מורגן מחזיקים בהערכה דומה: "הנפט והזהב יובילו ראלי בשוק הסחורות", אומר ריי איילס, האחראי על ניהול ההשקעות של ג'יי.פי מורגן בשוק הסחורות באסיה. בגולדמן זאקס ממליצים גם על רכישת חוזי נחושת המיועדים למסירה ביוני 2012. בנוסף מומלץ לרכוש חוזי אבץ המיועדים למסירה בדצמבר 2012.