אסונות הטבע בדרום מזרח אסיה צימקו את רווחי כלל ביטוח

‎‎הקבוצה הציגה צניחה חדה של כ-87% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-29 מיליון שקל, בעוד שהחברה הציגה הפסד כולל רבעוני של 51 מיליון שקל‏

‎‎תשואות חלשות יחסית בשווקים, שהניבו פחות הכנסות מהשקעות וצימקו את דמי הניהול, לצד אסונות טבע בצדו השני של העולם, הביאו את כלל ביטוח להציג צניחה חדה של כ-87% ברווח הנקי ברבעון הראשון, לסך של כ-29 מיליון שקל בלבד. במקביל, בהתחשב ברבעון הראשון ב-2010, שהיה טוב בהרבה, ובשקלול הפסדים בנכסים זמינים למכירה שנזקפו להון, רשמה קבוצת הביטוח של קונצרן אי.די.בי ברבעון הראשון הפסד כולל של 51 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-331 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בכל אופן, בעוד שקבוצת כלל ביטוח, בניהול שי טלמון, רשמה ברבעון הראשון השנה גידול של כ-5% בסך הפרמיות שרשמה, הרי שהרווחים מהשקעות קטנו בכ-38% לסך של כ-902 מיליון שקל, ודמי הניהול הצטמקו בכ-34% לסך של כ-245 מיליון שקל. לדברי טלמון, "כצפוי, 2011 מציבה בפני התעשייה הפיננסית אתגרים גדולים. בתקופה כזו שבה שוקי ההון אינם מאירים פנים, ממשיכה כלל לשים דגש על המשך ההתייעלות התפעולית ועל שיפור הרווחיות החיתומית".

‎‎פגיעה בחיסכון לטווח ארוך

‎‎עיקר הפגיעה בירידה ברווחים מהשקעות ובדמי הניהול נרשמה במגזר החיסכון לטווח ארוך, ובמיוחד בעסקי ביטוח החיים. כך, ביטוחי החיים הניבו רווח כולל של כ-34 מיליון שקל (צניחה של כ-88%), בעיקר בשל התשואות הריאליות הזניחות למדי ברבעון הראשון (בוודאי ביחס לרבעון המקביל) כשדמי הניהול המשתנים שגבתה החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-3 מיליון שקל, לעומת כ-157 מיליון שקל ברבעון המקביל. נוסף לכך, הרווח בביטוחי החיים - כמו גם בפנסיה ובגמל - הושפע לרעה גם מגידול בהוצאות.

בתחום האלמנטרי בישראל החברה רשמה גידול ברווח לפני מס, אך בשורת הרווח הכולל התמונה הפוכה, והרווח התאפס לכדי כמה אלפי שקלים סמליים.

לצד זאת, אסונות הטבע ביפן, בניו-זילנד ובאוסטרליה הגיעו עד לדוחות כלל ביטוח, והניבו לחברת הבת הבריטית ברודגייט הפסד של כ-85 מיליון שקל. זו בתורה הניבה לכלל הפסד כולל רבעוני של כ-74 מיליון שקל.

גארד האמריקנית ממשיכה לצמוח בפעילותה (גידול של 18% בפרמיות לסך של יותר מרבע מיליארד שקל), כשלמרות ירידה ברווחיות ביחס לרבעון המקביל עומדת החברה בקצב רווחים שנתי של יותר מ-100 מיליון שקל.

בכלל בריאות נרשמה צמיחה של כ-10% בפרמיות לסך של כ-305 מיליון שקל, כשגידול בתביעות בעסקי הביטוח הסיעודי פגע ברווחיות.

ברבעון הראשון השלימה כלל הצעת רכש מלאה (בסך של כ-99 מיליון שקל) למניות כלל פיננסים, שרשמה הפסד רבעוני. ‏‎‎‏