מניה אש

ספקטרוניקס מכבה שריפות ברחבי העולם. ומסתבר שיש בזה לא מעט כסף

הכלכלה הישראלית נראית נהדר, אבל החששות הגיאופוליטיים המקומיים והבעיות מעבר לים הובילו את המשקיעים להתרכז בעיקר במניות השורה הראשונה, שעלו הרבה יותר מאשר המניות הקטנות. התוצאה היא שמרבית המניות הגדולות מתומחרות במחירים מלאים ואפילו יקרים, בעוד שבקרב המניות הקטנות יש לא מעט הזדמנויות.

דוגמה טובה היא ספקטרוניקס , יצרנית גלאי אש וגז אופטיים, שכבר דיברתי עליה לא פעם בעבר.

ספקטרוניקס חייבת את מרבית הצמיחה שלה בשנים האחרונות לעימות של הכוחות האמריקאיים בעיראק ובאפגניסטן. לאורך שנות הלחימה רכש צבא ארצות הברית מהחברה מערכות גילוי אש רבות, מה שהוביל אותה לצמיחה תלת-ספרתית.

ב-2010 חל מפנה, כאשר הלחימה באזורים האלה דעכה בהדרגה ומרבית החוזים הגיעו לסיומם. לשם ההשוואה, צבר ההזמנות הנוכחי של החברה עומד על כ-15 מיליון דולרים בלבד מול הזמנות של כ-47 מיליון דולרים שהיו בידיה לפני שנה.

למרות זאת, בימים אלה מתמודדת החברה בכמה מכרזים צבאיים, שהמרכזי מביניהם הוא פרויקט של המרינס לשיפור יכולת כיבוי האש של כעשרים אלף ההאמרים שלו. לאחרונה החל הצבא האמריקאי גם לצייד את עשרות אלפי המשאיות שברשותו במערכות כיבוי אש. מדובר במאות מיליוני דולרים, שחלק כזה או אחר מהם עשוי לזרום אל קופת החברה.

בלי קשר למכרזים האלה, החברה פתחה במהלך להרחבת פעילותה בתחום האזרחי: מכירת גלאי אש וגז לתעשיות הפטרוכימיה, הדלק והרכב. בתחומים אלה קיימות מתחרות רבות יותר מאשר בתחום הצבאי, אולם הניסיון והמוניטין שצברה עשויים לסייע לה לזכות בחוזים חדשים.

החברה הצהירה על כוונתה להכפיל את המכירות לתחום האזרחי בשנתיים הקרובות, אבל בשביל לקבל הערכת שווי שמרנית נניח שהן יצמחו בהדרגה ויוכפלו רק בעוד חמש שנים. בנוסף, בואו נדמיין שהחברה לא תזכה בשנים הקרובות באף אחד מהמכרזים הצבאיים הגדולים שעומדים על הפרק, ולכן הצמיחה שלה בתחום זה תהיה בשיעור של אחוזים בודדים בלבד.

סכמת כל המזומנים שיתקבלו מהתרחיש הזה תוביל אתכם להערכה כי המחיר ההוגן של המניה הוא סביב 55 שקלים, גבוה בכ-30% מהמחיר הנוכחי שבו היא נסחרת. בתרחיש ריאלי יותר, שבו החברה תהיה שותפה לכל הפחות באחד מהפרויקטים הצבאיים שהזכרתי, המחיר ההוגן יהיה גבוה פי כמה. בנוסף, החברה גם הודיעה על מדיניות חלוקת הדיבידנד חדשה של לפחות מחצית מהרווח העודף השנתי שלה החל מהשנה הנוכחית.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לחפש סיכונים, לא תמצאו אותם במאזן של החברה. היא נשענת על כ-50 מיליוני דולרים של מזומנים, יותר מכפול מכל התחייבויותיה. המאזן הזה יאפשר לה לצלוח בקלות כל משבר, ולכלכל את עצמה עד שייחתמו חוזים חדשים. מה גם שבעלי החברה ומנהליה מחזיקים בנתח משמעותי ממנה, ולכן יש להם אינטרס בהצלחתה.

בשורה התחתונה, מדובר בחברה יציבה עם פוטנציאל צמיחה גדול, שגם אם רק חלק קטן ממנו יבוא לידי ביטוי, המניה תיסחר בעתיד בנקודה גבוהה הרבה יותר מהמקום שבו היא נמצאת היום.

גילוי נאות: הכותב מחזיק את מניית ספקטרוניקס בתיק המניות המנצחות באתר.

www.thewinningstocks.com