הנפקת הטכנולוגיה הגדולה מאז גוגל: בדיסקאונט של 36%

יצרנית השבבים, פריסקייל מציעה למכירה 43.5 מ' מניות ב-22-24 ד' למניה לעומת 36 ד' למניה אותם שילמו המשקיעים הכוללים גם את הקרנות של בלקסטון, קרלייל, פרמירה ו-TPG

הנפקת טכנולוגיה בדיסקאונט: הקרנות המחזיקות בחברת הסמיקונקדטורים Freescale מתכוונות לבצע הנפקה ולמכור את מניות החברה במחיר הנמוך ב-36% ביחס למחיר אותו שילמו בעבורה. מדובר בהנפקה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה שתבוצע בארה"ב מאז הונפקה חברת גוגל.

יצרנית השבבים מציעה למכירה 43.5 מיליון מניות במחיר שנע בין 22 דולר ל-24 דולר למניה לעומת 36 דולר למניה אותם שילמו המשקיעים הכוללים גם את הקרנות של בלקסטון, קרלייל, פרמירה ו-TPG. במידה וההנפקה תבוצע לפי מחיר האמצע של 23 דולר הוא ישקף לחברה המפסידה שווי של 5.5 מיליארד דולר. מחיר זה ישקף לפריסקייל שווי של פי 1.2 על המכירות שרשמה בשנה שעברה, מחיר נמוך מהמחיר הממוצע המקובל בתעשיית השבבים האנלוגים העומד על שווי של פי 1.9 מהמכירות.

הקרנות הפרטיות שלא מתכוונות למכור את הנתח שלהן בחברה, מתכננות לגייס עד 1.04 מיליארד דולר אשר ישמש לתשלום חובותיה של פריסקייל המסתכמים בכ-7.5 מיליארד דולר, לאחר שבשנת 2006 נרכשה על ידיהן בעסקה ממונפת.

בעוד שמניותיהן של הרשת החברתית, לינקדין ושל "גוגל הרוסית", יאנדקס הוכתרו בהצלחה וזינקו ביום המסחר הראשון שלהן בוול סטריט בשיעורים חדים, ייתכן שלמשקיעים יהיה פחות תאבון להשקיע בפריסקייל הנחשבת לחברת הסמיקונדקטורים בעל החוב הגדול ביותר בעולם.