הטיפ היומי: מניה תוססת עם פוטנציאל לעלייה של 7%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים על מניית ד"ר פפר בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 45 דולר למניה

ד"ר פפר סנאפל גרופ (Dr Pepper Snapple Group, סימול: DPS) היא חברת המשקאות הקלים השלישית בגודלה בצפון אמריקה, והגדולה ביותר בקטגוריית משקאות ממותקים מוגזים. החברה מייצרת ומשווקת משקאות כגון ד"ר פפר, Canada Dry, A&W, שוופס, 7UP, סנאפל ו-Mott's. פעילותה ממוקדת בקנדה ובארה"ב, אך גם במקסיקו ובאיים הקריביים.

הנהלת החברה הודיעה בשבוע שעבר על הגדלת הדיבידנד השנתי ב-28% ל-1.28 דולר למניה, המשקף תשואה שנתית של 3.1%, ומדובר בכ-46% מהרווח השנתי הנקי המוערך ל-2011. בשנת 2010 ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות בסך 1.1 מיליארד דולר, ואנו צופים שב-2012 תרכוש 450 מיליארד דולר נוספים, מה שיביא את תשואת הדיבידנד האפקטיבית ל-7.5%. תשואת הדיבידנד הנוכחית שלה גבוהה במעט מזו של קוקה קולה ופפסי.

הגדלת הדיבידנד, החוזק הכללי של הסקטור מבחינת תמחור המוצרים וכמות המכירות, יחד עם הגדלת נתח השוק של DPS וההנהלה הנמרצת, מחזקים את הערכותינו לגבי החברה. אנו צופים לה צמיחה של 15% ו-8% ברווח הנקי למניה ב-2011 וב-2012 בהתאמה, כאשר יחד עם הדיבידנד מדובר על החזר דו-ספרתי נאה למשקיעים.

המכפיל שלנו לתחזית הרווח הנקי למניית DPS ב-2011 עומד על 15. זה משקף את מיצובה החזק בשוק המשקאות, את ההחזר הדו ספרתי למשקיעים ואת הביצועים הגבוהים מהממוצע בסקטור. אנו ממליצים על ד"ר פפר ב"קנייה" עם מחיר יעד של 45 דולר, הגבוה בכ-7% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'