5 שנות מאסר לאח בבית-חולים שאנס מטופלות מורדמות

הנאשם, אח כירורג בביה"ח "שערי צדק", חויב גם חויב לפצות את אחת המתלוננת ב-10,000 שקל ■ השופטים קראו לבתי-החולים להציב בחדרי החולים אמצעים שימנעו אירועים מסוג זה

אח כירורג בבית-החולים "שערי צדק" בירושלים, שהורשע באונס מטופלות בעודן מורדמות ומחוסרות הכרה, ירצה 5 שנות מאסר בפועל - כך החליט בית המשפט המחוזי בירושלים. האיש, משה ישועה, חויב לפצות את אחת המתלוננת ב-10,000 שקל.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, השופטים הסבירו בהחלטתם כיצד ניצל האח את מקום עבודתו לביצוע העבירות באותן נשים. "חדר ניתוח - מקום סגור ורגיש באופן יוצא דופן, בו שרוע אדם חסר הכרה, מורדם ומונשם, שעה שחייו תלויים לחלוטין בידי אנשי צוות רפואה - הפך כר פעולה נוח עד להחריד לביצוע עבירות מין", נכתב בגזר הדין.

לדבריו השופטים, יכולתו של הנאשם לבצע את העבירות במנותחת מחוסרת הכרה מלמדת אודות "פריצות מוסרית חסרת גבולות", כלשונם. "מדובר בפתולוגיה חריפה שיש להכיר בה ולהתמודד מולה במישרין בסיוע אנשי מקצוע. מדובר בתהליך ממושך, שלמצער בשלב זה ראשיתו רחוקה מן העין", קבעו.

בהחלטתם קראו גם השופטים לבתי-החולים להציב בחדרי החולים אמצעים שימנעו את חזרתם של אירועים מסוג זה: "פוטנציאל כה ממשי ומדאיג לביצוע עבירות פליליות חמורות יש לעקור מן השורש, בכל אמצעי וככל שרק ניתן - טכנולוגיה אוטומטית מתאימה, שתלווה או תוּמר בגורם בקרה אנושי, בהחלט עשויים לספק הפתרון. כך ניתן יהיה להבטיח סביבה טיפולית מוגנת בעבור כל חולה המפקיד את חייו וכבודו בידי ברי-סמכא".