טרישה: "עליה באינפלציה תפגע בשכר וביציבות המחירים"

נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, חושש מעליית האינפלציה ביבשת: "במידה ואדרש לכך, אנקוט בצעדים לא סטנדרטיים"

"המדיניות של הבנק המרכזי של אירופה היא לשמור על יציבות המחירים, ולנטר בזהירות את המצב בשווקים על רקע החשש מגידול באינפלציה", כך אמר השבוע לאתר מרקטווץ' נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן-קלוד טרישה.

"אנחנו בוחנים את המצב בזהירות ונגיב בהתאם לצורך כדי לממש את המדיניות שלנו", אמר טרישה בנאום בברלין. לדברי טרישה, הבנק המרכזי באירופה נאלץ להתמודד בתקופה האחרונה עם סיכון ממשי ליציבות המחירים ביבשת בטווח הבינוני, כאשר עליית מחירי הנפט והאנרגיה השפיעו באופן מהותי על האינפלציה.

"עלינו להימנע ממצב בו מחירי הסחורות מוסיפים לעלות ולהשפיע על האינפלציה, אשר בסופו של דבר תשפיע בעקיפין על השכר ומדד המחירים ברחבי היבשת", דברי טרישה. טרישה רמז כי במידה ויידרש לכך, ינקוט ב"צעדים לא סטנדרטיים" במטרה לדבוק במדיניותו לשימור יציבות המחירים ביבשת.

טרישה הסביר כי כוונתו ב"צעדים לא סטנדרטיים", הינה אפשרות כי יזרים הון נזיל לבנקים בגוש האירו, כמו גם אפשרות כי הבנק המרכזי יבצע רכישה מחדש של אג"ח. "לא נהסס להדק את המדיניות המוניטרית שלנו בתגובה ללחצים האינפלציוניים ביבשת", סיכם טרישה.