ניסיון ראשון להדיח את מנכ"ל מיקרוסופט; המניה עלתה

דיוויד אינהורן, משקיע בעל פרופיל גבוה, קורא למנכ"ל מירוסופט להתפטר ■ "נוכחותו בחברה מכבידה על המניה" ■ לראשונה מזה 15 שנה, שווי השוק של IBM גבוה מזה של מיקרוסופט

מניית מיקרוסופט רושמת היום (ה') עלייה על רקע הצהרותו של דיוויד אינהורן, העומד בראש קרן Greenlight Capital והיה הראשון שהזהיר מפני קריסת ליהמן ברדרס, להתפטרות מנכ"ל החברה, סטיב באלמר. אינהורן הוא המשקיע הראשון בעל הפרופיל הגבוה שקורא לבאלמר להתפטר אחרי 11 שנים בתפקיד.

"הנוכחות שלו בחברה מכבידה על המניה", אמר אינהורן. "הגיע הזמן לתת למישהו אחר לנסות". קרן הגידור של אינהורן מחזיקה ב-9 מיליון מניות מיקרוסופט המהוות כ-0.9% מהמחברה.

מוקדם יותר החודש, מנכ"ל מיקרוסופט ספג ביקורת על כך שחתם על הסכם לרכישת סקייפ בסכום של 8.5 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה ביותר של מיקרוסופט אי-פעם. המבקרים טענו כי מיקרוסופט שילמה מחיר גבוה מדי על סקייפ.

הצהרותיו של אינהורן מגיעות יום אחד בלבד אחרי שמניית IBM עקפה את מיקרוסופט בשווי השוק שלה, לראשונה מזה 15 שנה. "בעוד רוב המניות הטכנולוגיות רושמות עליות, נראה שמניית מיקרוסופט 'קפואה' ושווה כשליש מהשיא שלה בדצמבר 1999", נכתב ב"פוקס ניוז".