איפה לחתום? גוגל השיקה ארנק סלולרי מבוסס אנדרואיד

המערכת צפויה לעבוד כאפליקציה הניתנת להורדה בטלפונים מסוג אנדרואיד והיא מבוססת על טכנולוגיית ה"PayPass" של מאסטרקרד ■ מהקיץ הקרוב בניו יורק וסן פרנסיסקו

האם בקרוב תוכלו לשלם באמצעות הטלפון? הערב השיקה חברת גוגל בשיתוף עם ארבעה בנקים וחברות תקשורת את הארנק האלקטרוני ה"Google Wallet" שיאפשר בתחילה לצרכנים האמריקנים לשלם על קניותיהם בקופות באמצעות הטלפון הנייד שברשותם.

החברה המוכרת בעיקר כמובילת תחום החיפוש ברשת האינטרנט השיקה מערכת אשר תאפשר לצרכנים לוותר על כרטיסי האשראי ולעבור לתשלום באמצעות הסלולר, בכך מקווה החברה לזכות במרוץ מול מתחרותיה בתחום זה וביניהן נציין את ויזה, את הבנקים הגדולים בארה"ב ואת חברות הסלולר.

גוגל ביחד עם חברת כרטיסי האשראי מאסטרקרד, בנק סיטיגרופ, חברת פירסט דאטה וחברת התקשורת הסלולרית ספרינט הודיעו היום כי השירותים ינתנו החל בקיץ הקרוב לצרכנים בניו יורק וסן פרנסיסקו.

המערכת צפויה לעבוד כאפליקציה הניתנת להורדה בטלפונים מסוג אנדרואיד והיא מבוססת על טכנולוגיית ה"PayPass" של מאסטרקרד. גוגל חתמה על הסכמים עם רשתות מובילות כגון מייסי'ס, אמריקן איגל וסאבוואי, אשר יאפשרו לשלב בין שירותי התשלום לתוכנית המנויים של הרשתות במסגרתה יוכלו הצרכנים להנות מהנחות.

בחו"ל, במיוחד במדינות האסיאתיות, כבר יכולים הקונים לנפנף בטלפון הסלולרי שלהם כאמצעי תשלום. על פי הערכות כחמישית מהיפנים כבר חתומים על שירותי תשלום טלפוניים.

בארה"ב עדיין נתקל הארנק האלקטרוני בקשיים, אך מאז השנה שעברה החלו מספר חברות גדולות במרוץ שיהפוך את הטכנולוגיה הזו למציאות גם בארה"ב. ויזה בחנה מערכת לתשלומים באמצעות הטלפון הסלולרי בשיתוף עם בנק אוף אמריקה ועם וולס פארגו. חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם הודיעה כי המערכת תהפוך למסחרית כבר השנה.