נסיך סעודיה: "מעוניינים בנפט במחיר של 70 דולר לחבית"

הנסיך אלווליד בין טלאל, אחיינו של מלך סעודיה: "מחירי נפט נמוכים מונעים מהמערב לחפש אלטרנטיבות" ■ הסיבות לעליית המחירים, לדבריו: המהומות בלוב ובחריין, וספקולנטים

הנסיך המיליארדר אלווליד בין טלאל, אחיינו של מלך סעודיה, ציין השבוע כי מחירי נפט בתווך שבין 70 דולר ל-80 דולר לחבית הם האינטרס המרכזי של סעודיה, מכיוון שהם "מצמצמים את הדחיפות בקרב ארה"ב ומדינות אירופה לפתח מקורות אנרגיה אלטרנטיביים".

"אנו לא מעוניינים שהמערב יחפש לו אלטרנטיבות לנפט ", אמר בין טלאל, בריאיון ל-CNN. "ככל שמחירי הנפט עולים, כך יש למערב יותר סיבות ללכת ולחפש תחלופות".

לדבריו של בין טלאל, מאבק הדמים בלוב, אי-היציבות הפוליטית בבחריין כמו גם כניסתם של ספקולנטים רבים לשוק הסחורות, הן הסיבות שהובילו לעליית מחירי הנפט מעל 100 דולר לחבית.

בין טלאל הוא אחד מבעלי השליטה בסיטיגרופ ומדורג במקום ה-26 ברשימת האנשים העשירים בעולם של מגזין "פורבס", עם הון בהיקף 19.6 מיליארד דולר. לדבריו של טלאל, הוא מוסיף להשקיע בנכסים בארה"ב תוך ציון כי "קרנה של ארה"ב אכן ירדה, בוודאות, אבל היא לא תיעלם מהמפה".

"סעודיה צריכה לחקק חוקים שיאפשר לציבור הרחב לקחת חלק נרחב יותר בשיח הפוליטי", אמר טלאל. זאת, כאשר ברקע קוראת ארה"ב בעדינות לחקיקה חדשה במדינה, שתקרב אותה עוד צעד לכיוון דמוקרטיה, בדומה לזו שנעשתה בתוניסיה ומצרים בעקבות ההפיכות האזרחיות שם.