מנכ"ל דקסיה יקבל 2.4 מ' שקל - ללא קשר למענק המכירה

דוד קאפח יקבל מענק פרישה ללא קשר למענק שאמור קאפח לקבל מהבנק-העם במכירת הפעילות של דקסיה ישראל

ערב מכירת דקסיה ישראל משפר דירקטוריון הבנק את הסכם הפרישה של המנכ"ל דוד קאפח, ונותן לו מענק פרישה בסכום של כ-2.4 מיליון שקל. זאת, ללא קשר למענק המכירה שאמור קאפח לקבל מהבנק-האם, קבוצת דקסיה הצרפתית/בלגית (DCL). דקסיה מנהלת כעת דיאלוג עם מזרחי טפחות שמוגדר "רוכש רציני", אך השיחות נמשכות זה זמן ולא הושלמו, כאשר הסיכוי להשלמתן אינו ברור. יצוין כי דקסיה ניהלה בעבר מו"מ עם מזרחי טפחות, כמו עם בנקים אחרים, אך נסוגה.

קאפח (66) מכהן כמנכ"ל דקסיה מ-1991, ועלות שכרו השנתית עמדה ב-2010 על 1.9 מיליון שקל. משכורתו החודשית הייתה 90 אלף שקל. ביום שישי בצהריים, שעה מאוד לא שגרתית לדיווחים, הודיע הבנק כי הדירקטוריון החליט להכפיל את פיצויי הפרישה של קאפח. נקבע כי במועד סיום כהונתו יקבל קאפח הכפלה של הסכום שנצבר לזכותו בביטוח המנהלים, ועומד כיום על 1.77 מיליון שקל. כמו כן נקבע כי אם יסיים קאפח את תפקידו בשנה הראשונה לאחר העברת הבעלות, הוא יהיה זכאי להודעה מוקדמת שתתבטא בקבלת סכום השווה ל"שש משכורות בסיס חודשיות נוכחיות", כלומר סכום גבוה מחצי מיליון שקל.

לחצים פוליטיים

קבוצת דקסיה, המחזיקה 65% מדקסיה ישראל, הודיעה בתחילת אפריל באופן רשמי על כוונתה למכור את השלוחה בישראל, ולפני שבועות ספורים דיווחה כי "לאחר סקירת הצעות שהתקבלו ממספר גורמים מעוניינים, נכנסה דקסיה למשא ומתן עם הגורם המציע את הצפי הטוב ביותר עבור דקסיה ישראל מבחינת הפעילות ומבחינה פיננסית". המכירה תתבצע "עד סוף הקיץ", כפי שעלה מדברי יו"ר דקסיה, ז'אן לוק דה האן, שהתבטא באסיפת בעלי המניות השנתית של דקסיה, שהתקיימה לפני שבועיים בבריסל. דה האן הוסיף כי "החלטנו למכור גם אם נפסיד מהמכירה". זאת, כתוצאה מלחצים פוליטיים של קבוצות פרו-פלסטיניות.

דקסיה (לשעבר אוצר השלטון המקומי) מתמחה באשראי מוניציפלי, המהווה 88% מהאשראי שנותן הבנק. לבנק נתח שוק של 38%, והוא מוביל את תחום האשראי לרשויות מקומיות. דקסיה נסחר לפי שווי של 490 מיליון שקל, ובמכפיל של 0.85 על ההון. ההון העצמי עומד על 573 מיליון שקל. הרווח ב-2010 עמד על 58 מיליון שקל, והתשואה על ההון הייתה 9.8%. לאור ריכוזיות האשראי נאלץ הבנק להחזיק הלימות הון גבוהה של 21.2%, בהשוואה ל-13.5% - הרף המינימלי שנקבע לבנק על ידי בנק ישראל.