בשורה חיובית בעיקר לעובדים

האם גיוס העובדים המתוכנן בקומברס בתקופה הקרובה הוא סימן לכך שנושאת המטוסים הכבדה, ששטה דרומה בשנים האחרונות, מתחילה להסתובב לכיוון צפון? על השאלה הזו מוקדם עדיין לענות. גיוס העובדים, שהנו בהיקף לא מהותי ביחס לגודלה של קומברס ולכמות העובדים שעזבה את החברה בשנים האחרונות, הוא יותר אות הרגעה לעובדי החברה מאשר למשקיעים בה. בשנים האחרונות התשובה לשאלה "מה קומברס מייצרת?" הייתה בעיקר "פיטורים", וזאת על רקע גלי הפיטורים החוזרים ונשנים בחברה. לכן, גיוס העובדים הנוכחי הוא בשורה מרעננת לעובדים הקיימים של קומברס, שנאלצו לעבוד בחוסר ודאות כשחרב הפיטורים מונפת מעל לראשם.

אל אירוע זה צפוי להתווסף בחודש הבא פרסום הדוחות, אשר צפוי אף הוא להסיר חלק גדול מחוסר הוודאות בחברה. אז גם ניתן יהיה לדעת איזו חברה הותיר אחריו אנדרה דהן לאחר ארבע שנים בראשות החברה, וכן מהם נתוני הפתיחה שאיתם יוצאת קומברס לדרכה החדשה.

כאמור, בחברה בגודלה של קומברס יידרש עוד זמן רב עד אשר יהיה ניתן לדעת אם השינוי אכן הצליח, והיא תחזור לתפוס עמדה מובילה בשוק הטלקום, כפי שהייתה בעשור הקודם.

חשוב לזכור כי למרות הדעיכה בשנים האחרונות, לקומברס יש עדיין נכס גדול מהעבר, והוא בסיס הלקוחות הרחב שרכש ממנה מוצרים במשך השנים, וחלקו עדיין משתמש בהם. עובדה זו אולי תקל על החברה לחדור עם מוצרים חדשים לאותם לקוחות, כך שהאתגר העיקרי של ההנהלה החדשה הוא לפתח מוצרים חדשים שיענו על דרישות השוק, מפעילי התקשורת והצרכנים. העלייה ברמת הוודאות של עובדי החברה ביחס למקום עבודתם יכולה לפנות את עיקר מרצם לשם כך.