צבי ורשביאק עתר לבג"ץ נגד ההחלטה להדיחו מדירקטוריון הטוטו

יו"ר הוועד האולימפי בישראל עתר נגד ההחלטה של השרים לבנת ושטייניץ לסיים את תפקידו בעקבות חוות-דעת משפטית המצביעה על ניגוד עניינים במהלך הקמת האצטדיון בנס-ציונה

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, צבי ורשביאק, עתר היום (ב') לבג"ץ, באמצעות עו"ד ישגב נקדימון, כנגד ההחלטה שלא להאריך את כהונתו בדירקטוריון הטוטו.

לפני כ-3 שבועות הודיעו שרת התרבות והספורט לימור לבנת ושר האוצר יובל שטייניץ כי החליטו לסיים את פעילותו של ורשביאק בדירקטוריון בטוטו, אחרי שאימצו חוות-דעת משפטית המצביעה על ניגוד עניינים חמור בו היה נתון במהלך הקמת האיצטדיון העירוני בנס-ציונה.

ורשביאק טוען בעתירתו כי החלטת השרים התקבלה ללא תשתית עובדתית ראויה ולאחר הליך שימוע פגום.

בעתירה כותב ורשביאק, כי פעל כדין ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי של הטוטו. לטענתו, רק לאחר שניתנה החלטת השרים התברר לו כי היועץ המשפטי של הטוטו חיווה את דעתו כי לא נפל כל פגם במעשיו. ורשביאק טוען כי מסמך זה של היועץ המשפטי הוסתר ממנו בהליך השימוע, ואף לא נזכר כלל בהחלטת השרים.

"אני שם את מבטחי בבית המשפט הגבוה לצדק ומשוכנע שיוציא לאור את העובדות המלאות כהווייתן", מסר ורשביאק לתקשורת.

הפרשה החלה לאחר בדיקה של מבקר המדינה לפני כעשור, שהצביעה על חשד לניגוד עניינים בטוטו במהלך ההחלטה להקים את האצטדיון בנס-ציונה. הטענות כנגד ורשביאק היו כי ישב בדירקטוריון הטוטו כאשר זה החליט להעביר 5 מיליון שקל לבניית האצטדיון, ובמקביל עמד בראש החברה המייעצת להקמת האיצטדיון.