זה מענק אליפות? מיאמי ודאלאס מתחרות על צ'ק של 2.1 מיליון דולר

זה הסכום שתקבל הקבוצה שתנצח בגמר ב-NBA. בסה"כ תחלק הליגה מענקים עבור הישגים בסכום כולל של 12 מיליון ד'; כהשוואה, ב-MLB מתחלקות העולות לפלייאוף בכ-55 מיליון ד'

מיאמי היט ודאלאס מאבריקס שיתמודד החל ממחר בלילה על תואר אלופת ה-NBA, יתמודדו גם על אחד מהפרסים הכספיים הנמוכים בספורט המקצועני: הקבוצה שתזכה בתואר תקבל מה-NBA בונוס אליפות בגובה 2.12 מיליון דולר בלבד, בעוד שהמפסידה תהנה מ-1.4 מיליון דולר. כל אחד משחקני האלופה ייהנה מנתח של כ-180 אלף דולר. בסך הכל תחלק העונה ה-NBA בונוסים בגובה 12 מיליון דולר עבור הישגים. את הבונוס יקבלו כל 16 הקבוצות שהעפילו לפלייאוף, כאשר הבונוס ההתחלתי יעמוד על 179 אלף דולר לקבוצה.

המענקים עבור הישגים שמחלקת ה-NBA נמוכים משמעותית מבונוסים שמחלקות הליגות המקצועניות האחרות בארה"ב. ב-MLB מתחלקות הקבוצות שהעפילו לפלייאוף בבונוס כולל של כ-55 מיליון דולר (האלופה מקבלת מעל 20 מיליון דולר), וב-NFL עומד הבונוס לקבוצות שהעפילו לפלייאוף על כ-32 מיליון דולר. את הבונוס הנמוך ביותר מחלקים בליגת ה-NHL, כ-7 מיליון דולר לקבוצות שהעפילו לפלייאוף.

גם בהשוואה לעולם הכדורגל המקצועני, מענק האליפות ב-NBA הוא מינימלי: ברצלונה, שזכתה השבוע בליגת האלופות תקבל רק עבור הזכייה בתואר (לא כולל בונוסים משלבים קודמים) סכום של 9 מיליון אירו - פי שישה יותר בהשוואה לזוכה באליפות ה-NBA.