אסיפה גורלית לורטהיים: אג"ח אינספייר לפירעון מיידי?

מחזיקי האג"ח דחו בשבוע שעבר ברוב מוחץ את הצעת החברה, להסדר חוב שכולל תספורת של 95%, יתכנסו שוב מחר ■ יתרת החוב נאמדת ב-72 מיליון שקל כולל הצמדה

יום גורלי צפוי מחר (ג') לחברת ההחזקות אינספייר, שהוקמה לפני כשבע שנים על-ידי אבי ורטהיים, אחיינו של הטייקון מוזי ורטהיים. לאחר שמחזיקי האג"ח דחו בשבוע שעבר ברוב מוחץ את הצעת החברה, להסדר חוב שכולל תספורת של 95%, הם יתכנסו שוב. המחזיקים יקבלו סקירה עדכנית על מצב החברה, ויחליטו האם להעמיד לפירעון מיידי את יתרת חוב החברה כלפיהם, שנאמדת ב-72 מיליון שקל כולל הצמדה.

במסגרת ההסדר ב-2010, שבמהלכו קיבלו מחזיקי האג"ח כשליש מהיקף החוב, נקבע כי יתרת החוב תשולם למחזיקים בתשלום אחד בנובמבר 2012. את שנת 2010 סיימה אינספייר בהפסד של 88 מיליון שקל, ובגירעון בהיקף דומה בהון העצמי. לאור מצבה הקשה של החברה, ולאור העובדה שמחזיקי האג"ח הם האחרונים בסדר הנשייה אחרי הבנקים וקרן אוריגו, ואין כל נכס המשועבד לטובתם - ההערכה היא, כי אלו יבחרו לממש את אפשרות ההעמדה לפירעון מיידי. כך הם יביאו את החברה למצב של חדלות פירעון ופירוק.

נציין כי אסיפה זו מכונסת במקביל למגעים להסדר חוב גם בחברה-בת רבינטקס, שאסיפת מחזיקי אג"ח מסדרה א' צפויה להתכנס בה למחרת. מרבית סדרת אג"ח זו הומרה למניות, ויתרת החוב בגינה למחזיקים נאמדת ב-1.8 מיליון שקל. בחודש הבא צריכה החברה לשלם למחזיקים בה כמחצית מהקרן. על רקע הסדר החוב המתגבש בסדרה ב', בהיקף של כ-62 מיליון שקל, לא ברור האם החברה תעמוד בתשלום לסדרה א' או שמא תבקש פריסה מחודשת גם כאן.