בצלאל: "קיבלנו רק בשבוע שעבר אישור בנק ישראלי לערבות"

חזי בצלאל בתגובה להחלטת ועדת המכרזים לפסול אותו ממכרז הסלולר: "עם הזכייה במכרז, פעלנו בנחישות להעמדת הערבות"

לאחר שועדת המכרזים הודיעה על פסילתו במכרז להקמת רשת סלולרית. מגיב היום (ג')חזי בצלאל, להחלטה של ועדת המכרזים. "נוכח הזמן הקצר ביותר שעמד לרשותנו - 45 יום (שכללו את חופשת הפסח, יום העצמאות ומועדים נוספים) להשגת ערבות של 700 מיליון שקל, קיבלנו רק בשבוע שעבר אישור של בנק ישראלי (עקב ההגבלה במכרז לבנקים ישראליים בלבד) להעמדת הערבות", אמר חזי בצלאל.

נזכיר כי ועדת המכרזים הודיעה כי ההחלטה נבעה מכך שאי אפשר היה לקבל מחזי בצלאל אינדיקציות ברורות האם הוא מסוגל להעמיד את הערבות ומתי. בצלאל נפסל ובמקומו זוכה חברת סלקט תקשורת בבעלות מייקל גלפנד ולואיס מייברג. "הגעתי למכרז הסלולרי מתוך חזון וכוונה אמיתית לעשות מהפך בשוק הסלולר בישראל. רציתי לחולל שינוי", אמר בצלאל.

"התחלנו ברכישת אקספון 018, ספקית שיחות בינלאומיות ואינטרנט שהמוטו שלה הוא לספק שירות מצוין במחיר תחרותי וזול ללקוח, והגדלנו את נתח השוק בזמן קצר בזכות שיפור השרות באופן משמעותי וההצעות האטרקטיביות שלנו לצרכן", הוסיף בצלאל. "עם הזכייה במכרז, פעלנו בנחישות להעמדת הערבות. במקביל, התחלנו בגיוס עובדים והיינו מוכנים לקחת עלינו את כל הסיכונים וההשקעות מתוך כוונה מלאה לממש את הזכייה ולהקים חברת תקשורת אחרת בישראל", הוסיף.

עוד בהמשך דבריו הוסיף בצלאל כי פעל נמרצות לצורך מילוי התנאים להעמדת הערבות, כולל העברה של סכומים נכבדים מבנקים בחו"ל. "ביום חמישי האחרון, למרות שעקב הקשיים הטכניים בהעברת חלק מהכספים טרם הועמדה הערבות, שילמנו למשרד התקשורת 10 מיליון שקל במזומן תמורת דמי הרישיון, מתוך ביטחון מלא שהכספים יועברו במלואם ואף יותר וכי הערבות תועמד למשרד ביום הנקוב", הסביר.

"אין לי אלא להצר מעומק ליבי"

"משלא הצלחנו לעמוד בדד ליין, ביקשנו ארכה של ימים ספורים להעמדת הערבות, שהיא סבירה בהחלט, נוכח פרק הזמן הקצר בו נדרשנו להעמיד ערבות של 700 מיליון שקל, וכאשר ברור לנו שאין כל קושי להעמיד את הערבות. ועדת המכרזים החליטה שלא לתת את הארכה ולפסול את הזכייה, החלטה שלא התקבלה פה אחד".

בסיכום דבריו אמר חזי בצלאל "השקעתי כסף רב בכדי שנוכל להקים יחד עם צוות מצוין חברת תקשורת שונה אשר תציע לצרכנים בישראל חסכון אמיתי. סירבנו להצעות לשותפות במהלך החודש וחצי האחרונים מתוך ידיעה שנעמוד בתנאים ומתוך רצון אמיתי לשמור על האופי היחודי של החברה שהתכוונו להקים. אין לי אלא להצר מעומק ליבי על החלטתה של ועדת המכרזים".