תוכנית משופצת

קשה מאוד להאמין, אבל מה שרואים בטלוויזיה לא בדיוק תואם את המציאות

"הבית שלכם שווה יותר", תוכנית השיפוצים של קשת בערוץ 2, מתבססת על קונספט מפתיע: בתוך 48 שעות בלבד משביח "צוות שיפוץ מקצועי" במאות אלפי שקלים את ערכה של דירה שמתקשים למכור אותה.

ההפתעה הגדולה באמת מסתתרת בכך שהצוות, כפי שמוצג בתוכנית, מורכב מ-3 צעירות חטובות ומצודדות המסתייעות במומחים (נגר, איש אלומיניום ועוד). המציאות, מתברר, שונה קמעה: בפועל מתגייס לעבודה צוות גדול של שיפוצניקים רגילים, לא בהכרח טובי מראה, כנהוג בעולם שמחוץ למסך. אותם המצלמות מעדיפות שלא להנציח.

האם הבחורות מבצעות עבודה כלשהי? דנה כהן, מפיקת התוכנית, אומרת שכן, אך מאשרת כי "יש להן קצת עזרה". מהי "קצת עזרה"?

לטענת אסף אמסלם, בעלי "אסף שיפוצים" שהייתה אחראית על השיפוץ בחלק מהפרקים, "אנחנו נכנסים לעבודה עם צוות ענק, 6-7 עובדים וקבלני משנה (אלה כן מוצגים לעתים, א' ר')". בנוסף, גולן גייזינגר, שהופיע בתוכנית כיועץ אלומיניום, טוען כי "הבחורות רק נותנות את המכה הראשונה של הפטיש ואת האחרונה".

בקשת מכחישים: "השיפוצניקיות משפצות. מובן מאליו שיש צוות מצומצם שעוזר להן בפינוי חומרי הפסולת הכבדים או אנשי מקצוע בעלי התמחות שונה משלהן. מובן שלא ניתן להראות את כולם, ואולי מי שלבו מר על כך מנסה להכפיש את השיפוצניקיות".

לאור זאת ביקשנו מקשת לפרט את הרקע המקצועי שלהן. לגבי שתיים נמסר כי הן עבדו בתחום המתואר, אחת מהן זה 8 שנים. לגבי שמרית טל, המוצגת כ"מומחית לבנייה ולעבודות מדויקות", נמסר כי היא "בת של קבלן בניין" וכי "את המקצוע רכשה בבית אבא".