חגיגת צריכה במשק: עלייה של 20% ביבוא מוצרי צריכה

העלייה נרשמה ב-4 החודשים הראשונים השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ■ מדובר בגידול של 569 מיליון דולר המסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר ■ לין: "הצריכה הפרטית תרמה לצמיחה"

יבוא מוצרי הצריכה למשק רשם עלייה של 20% ב-4 החודשים הראשונים של שנת 2011 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני לשכת המסחר תל-אביב והמרכז, על בסיס נתונים מנוכי עונתיות. מדובר בגידול של 569 מיליון דולר, כאשר יבוא מוצרי הצריכה הסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר.

יבוא מוצרי הצריכה מתחלק לשני תחומים: יבוא מוצרים בני-קיימא (מכוניות, ריהוט, חשמל ביתי), המהווים כ-43% מהיקף היבוא; ויבוא מוצרים לצריכה שוטפת, המהווים כ-57% מהיקף היבוא נכון לתקופה הנסקרת.

"הצמצום ההדרגתי בנתוני האבטלה, הגידול בהכנסה הפנויה ושיעורו הנמוך של הדולר - כל אלה הביאו להגברת הצריכה הפרטית", אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. "הצריכה הפרטית עלתה ברבעון הראשון של 2011 ב-6.2% ותרמה לצמיחת המשק".

כמו כן, נמצא כי יבוא המוצרים לצריכה שוטפת רשם ב-4 החודשים הראשונים של 2011 עלייה של כ-14%, המתבטאת בכ-222 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יבוא זה הסתכם ב-1.9 מיליארד דולר.

מפילוח יבוא המוצרים לצריכה שוטפת ב-4 החודשים הראשונים של השנה, בלטו ענף המזון והמשקאות (עלייה של 19%), הלבשה והנעלה (13%), כלי בית (8%), תרופות (6%), וביתר המוצרים לצריכה שוטפת נרשמה עלייה של 11%.

מפילוח יבוא המוצרים לצריכה בת-קיימא בלטו ענף רהיטים ומוצרי חשמל (33%), כלי תחבורה (29%), וביתר המוצרים בני-הקיימא נרשמה עלייה של 20%.