צפו בחתונת הפאר של אלעד תשובה; יחימוביץ': "המינהל מבטל חתונות לזוגות - אך עוצם עין לתשובה"

גלובס tv עלות החתונה: 7 מיליון שקל ■ המיקום: יער בן שמן ■ המוזמנים: בכירי הכלכלה והמשק ■ ח"כ שלי יחימוביץ': "תמוה שמינהל מקרקעי ישראל לא פעל למנוע את הפרת החוק הזו" ■ רני רהב: "הגיע הזמן שבמדינת ישראל נלמד לפרגן. זו מחלה שלא מתים ממנה"

אלעד תשובה, בן הזקונים של הטייקון יצחק תשובה, ובחירת ליבו רוני היימן ערכו אמש (ג') את טקס הנישואין שלהם ברב הדר ופאר סמוך לכפר הנוער בן שמן. צוות "גלובס" יצא כבר משעות אחה"צ המוקדמות אל האירוע שעלותו מוערכת בכ-7 מיליון שקל.

מאות אנשי אבטחה הקיפו אתמול את המתחם הצבעוני שהוקם במיוחד עבור החתונה ונראה כמו לונה פארק צועני ענק. בכניסה גם כמה מאות של סדרני רכב שדאגו להחנות את מכוניות האורחים, חס וחלילה שלא יצעדו יותר מידי בחולות של יער בן שמן.

כל צוותי התקשורת הגיעו אל מה שמוגדר כאחת החתונות המפוארות בישראל; כל בכירי הכלכלה והמשק וגם לא מעט סקרנים שפשוט חיכו להופעה טובה של ריטה, דייוויד ברוזה ופול אנקה שהוזמנו לקחת חלק בערב המרגש.

"לצורך מימוש פרויקט החתונה המגלומני הזה הייתה במקום הריסה של ערכי טבע, פעילות לא חוקית ופגיעה במטיילים ובתושבים", אמרה בשיחה עם "גלובס" ח"כ שלי יחימוביץ'. "העובדה שמינהל מקרקעי ישראל, שלא נתן אישור להקמת המבנים וסלילת הדרכים, בחר שלא למנוע את הפעולות הלא-חוקיות - מעוררת תמיהה. זאת, במיוחד נוכח העובדה שבזמן האחרון רשויות המדינה נוקטות הליכי אכיפה מחמירים נגד גני אירועים שפועלים שלא כחוק בשטחים חקלאיים".

- אבל יותר מ-90% מגני האירועים בישראל פועלים ללא רישיון...

"יש אינספור סיפורים על זוגות שחתונתם בוטלה ערב החתונה כי הוצא צו של המינהל לסגירת המקום. כאן מדובר בהפרת חוק שנעשתה ברוב חוצות והכל לטובת שמחה של בעל הון אחד בלבד - יצחק תשובה. חבל שהמינהל, שיודע להחמיר מאוד כשצריך, בחר לעצום עין.

"מוכרחים לשים גבול לתופעה שהולכת והופכת בלתי נסבלת ולפיה יש אדוני ארץ חדשים, כמה משפחות עשירות העושות כבשלהן במשק הישראלי, באוצרות הטבע, בתקשורת ובפוליטיקה".

היחצ"ן רני רהב, שנכח אמש בחתונה, יצא היום בגלי צה"ל נגד יחימוביץ' ואמר ש"כולם צריכים לפרגן ולברך". לדבריו, "זה זוג מקסים והורים מקסימים ושום דבר לא הלך פה מכספי הציבור. זה לא חלילה שפגעו בקרקע או חתונה שלא בסדר. הכל היה בפיקוח. הגיע הזמן שבמדינת ישראל נלמד לפרגן. זו מחלה שלא מתים ממנה".