בוטלה חלקית השעייתו הזמנית של עו"ד חיים שטנגר

ביה"ד המשמעתי הארצי של לשכת עוה"ד החליט לבטל חלקית את השעייתו הזמנית של עו"ד שטנגר מעיסוק במקצוע, וזאת כל עוד מתבררים האישומים הפליליים בכתב האישום נגדו

בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין החליט לבטל חלקית את השעייתו הזמנית של עו"ד חיים שטנגר מעיסוק במקצוע עריכת הדין, וזאת כל עוד מתבררים האישומים הפליליים נגדו במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו לבית משפט השלום בתל-אביב.

שטנגר מואשם באיומים, בניסיון שידול לחבלה חמורה ובניסיון לשידול לחבלה במזיד ברכבה של שופטת בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, טובה סיוון, בעקבות סכסוך ממושך שיש לו עם השופטת, שאף הוביל להגשת תביעות הדדיות ביניהם.

בעקבות הגשת כתב האישום פנתה ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין לבית הדין המשמעתי המחוזי של הלשכה בבקשה להשעות זמנית את שטנגר מעריכת דין, ואולם שטנגר עירער על ההחלטה, באמצעות עורכי הדין מיקי חובה ואביגדור פלדמן, לבית הדין המשמעתי הארצי.

הרכב של בית הדין הארצי, בראשות עו"ד חיים קנת, קבע בימים האחרונים כי השעייתו מעריכת דין אינה מלאה, וזאת במטרה שלא לפגוע יתר על המידה בפרנסתו.

בית הדין הארצי קבע כי השעייתו של שטנגר תחול רק על ייצוג לקוחות בבתי משפט בתיקים פליליים, וכן בכל תיק הקבוע בבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן.

בקשתו של שטנגר לבטל כליל את השעייתו הזמנית נדחתה על-ידי בית הדין המשמעתי הארצי.

בתאריך 9.8.11 במסגרת הסדר טיעון נמחקו מכתב האישום המקורי העבירות החמורות שיוחסו לעו"ד חיים שטנגר, בתחילה, בכתב האישום המקורי, שכללו: ניסיון לשידול בחבלה במזיד ברכבה של השופטת טובה סיוון וניסיון לשידול לחברה חמורה בשכנו. כמו כן, בגזר הדין שניתן בבית משפט השלום בתאריך 9.8.11 בת"פ 35803-01011 הביעה כב' השופטת הדסה נאור תמיהה על התנהלות הפרקליטות שהגישה נגד עו"ד שטנגר כתב אישום חמור - ובהסדר אישום נסוגה מרוב ההאשמות נגדו.