קריימר אופטימי: "יהיה קשה לעצור את הראלי הזה"

"לא ראינו מהלך עליות שכזה בעולם כבר שנים רבות" ■ "אירופה תיקח אחראיות על האוצר היווני" ■ "עד שמחירי הסחורות יגיעו לרמות מוגזמות לגמרי - השוק יזנק"

"יהיה קשה לעצור את הראלי הזה" אמר ג'ים קריימר בתוכניתו "Mad Money" ברשת CNBC אמש (ג') וציין כי מה שהחל בסין ועבר ליפן ולאירופה הגיע לבסוף גם לארה"ב. "לא ראינו מהלך עליות שכזה בעולם כבר שנים רבות".

קריימר הדגיש כי הכלכלה הסינית עדיין צומחת בקצב מרשים למרות עליית האינפלציה. גם הביקוש התעשייתי ביפן, אשר סבלה במארס מאסון טבע אדיר שפגע בה קשות, ידרוש בנייה מחדש מאסיבית על מנת לחדש את הפעילות הכלכלית ביפן.

באירופה, בעיית החובות של יוון נמצאת כעת על האש, כאשר קרן המטבע הבינלאומית שוקלת את צעדיה ביחס למדינה שבעיותיה המוניטריות נמשכות. למרות שאירופה כעיקרון בועטת בפחית במורד הדרך, קריימר חושב כי אירופה תאמץ רפורמות במשך הזמן, אשר לדבריו עשויות להוביל למצב בו אירופה תיקח את האחראיות על האוצר היווני, מה שעשוי לחזק את האירו. קריימר ציין כי המשמעות של אירו חזק היא דולר חלש - מה שיוביל לעלייה במחיריהן של חלק מהסחורות.

"זהו ראלי אותו מובילות קרנות גידור, זאת מאחר שהן נישארו הגורם היחיד שסוחר כיום בשוק. קרנות הגידור מבחינות גם הן בהתחזקות של כלכלת ארה"ב, אך ככל שמחירי הסחורות יעלו כך תושפע כלכלת ארה"ב לרעה, אך עד שמחירי הסחורות יגיעו לרמות מוגזמות לגמרי - השוק יזנק" מעריך קריימר.

"ראלי עולמי המונע על ידי 4 כלכלות מובילות הוא מהלך שקשה לעצור, כפי שאתם יכולים לראות בכך שהשווקים אינם ניזוקים יותר מדי מגורמים שמצטברים כעת אשר אינם אלא נתונים המשפיעים באופן מקומי. זהו ניצחונו של הרצון הטוב בבורסות הגלובליות והגל הגואה הוא חזק מספיק, כך שיש לו מספיק כוח להעלות את מחיריהן של המניות הנסחרות, על אף הסירה הדולפת מאד של ארה"ב".