גלר-נסיס פורש מהמכרז על תקציב הפרסום של מירס

בשוק גוברת ההערכה כי ראובני-פרידן, שהצטרף למכרז באיחור, הוא המועמד המועדף בשלב זה

משרד הפרסום גלר-נסיס פרש מהמכרז על תקציב הפרסום של מירס - כך נודע ל"גלובס". מקורבים למשרד טוענים כי הרקע לכך הוא "הצנחתו" של משרד הפרסום ראובני-פרידן כמתמודד במכרז - זאת לאחר שכבר נקבע הליך מסודר עם 3 מתמודדים: יהושע TBWA, שלמור-אבנון-עמיחי וגלר-נסיס.

בשוק הולכות וגוברות ההערכות כי ראובני-פרידן הוא המועמד המועדף בשלב זה. לא מדובר במהלך מובן מאליו, שכן למשרד היסטוריה לא פשוטה עם סטלה הנדלר, המכהנת כיום כיו"ר הוט-מירס.

בעבר, כשהנדלר שימשה כמנכ"ל קווי זהב עוד טרם רכישתה על-ידי שאול אלוביץ', טיפל ראובני-פרידן בתקציב הפרסום של החברה, יחד עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי. עם הזמן נוצר מצב שבו ראובני-פרידן נותר עם חלק קטן מהתקציב.

בראובני-פרידן לא נותרו אז מאחור וניהלו במקביל משא-ומתן עם אינטרנט זהב - המתחרה הישיר של קווי זהב. קשר החברות שנרקם בין אודי פרידן לבנו של שאול אלוביץ', בעלי אינטרנט זהב, לא הזיק כנראה כלל, וכשסוכמו הדברים בחר ראובני-פרידן לוותר על קווי זהב ולחצות את הקווים. בקווי זהב לא אהבו זאת בלשון המעטה, והקשר נותק באופן צורם.

עד מהרה הסתובב הגלגל והשתנו בעלי המניות בחברה, כששאול אלוביץ', הבעלים של אינטרנט זהב, רכש 60% ממניותיו של אליעזר פישמן בקווי זהב מתוך כוונה למזג את פעילות החברות. מי שניהלה את המיזוג הייתה הנדלר, ובאופן לא מפתיע ראובני-פרידן לא שרד לאורך זמן במערך הפרסום של החברה הממוזגת.

עם זאת, יודגש כי בשוק לא סבורים כי שילוב ראובני-פרידן במכרז נעשה "מעל לראשה של הנדלר". נהפוך הוא: על-פי מקורבים, למרות הניסיונות להציג את הנדלר כלפי חוץ כמי שאין לה חלק במכרז, הרי ששילובו של המשרד נעשה על דעתה.

כזכור, בעבר, בעת שהנדלר שימשה כמנכ"לית 012 סמייל, עמד להצטרף למערך הפרסום של החברה מקאן-אריקסון, שאמור היה להפוך לשחק דומיננטי. ברגע האחרון, בשל וטו של סלקום, לא הושלמה ההתקשרות, והתקציב נותר בגלר-נסיס. ראובני-פרידן ומקאן-אריקסון הם חלק מקבוצת אינטרפבליק ישראל, שהיו"ר שלה הוא אילן שילוח.

ראובני-פרידן טיפלו במשך שנים בתקציב פרטנר, אך נפרדו מהחברה לפני חודשים ספורים וחברו לקבוצת רמי שביט, בעלי המשביר החדש לצרכן. חלק הארי של תקציבי המשביר מטופל במקאן-אריקסון, אך כשעל השולחן הונחו תקציבי הסלולר הצפויים של המשביר ותקציב רשת הסופרמרקטים שהקבוצה צפויה להקים, לא יכול היה מקאן לטפל בכך.

הקבוצה בחנה את העברת כלל התקציב לאדלר-חומסקי, אך בסופו של דבר הוחלט לחבור לראובני-פרידן, שיכול לטפל בכל התקציבים שמקאן לא יכולים. המשרד כבר החל בפועל לעבוד עם הקבוצה, אך נראה כי השותפות לא התקדמה הלאה ממספר סיבות. כך מצא את עצמו ראובני-פרידן שוב פנוי לטיפול בתקציבי תקשורת.

גלר-נסיס ומירס סירבו להגיב לידיעה.