פקחי התמ"ת הגיעו לביקורת פתע במקאן-אריקסון

הפקחים בדקו את יישום חוק שעות עבודה ומנוחה ■ המנכ"לית איריס בק: "שינינו דפוסי עבודה שהיו נהוגים בעבר" ■ פקחי התמ"ת ביקרו בשבוע שעבר גם במשרד הפרסום זרמון-גולדמן

משרד התמ"ת ממשיך לבחון את אכיפת שעות עבודה ומנוחה במשרדי הפרסום: ל"גלובס" נודע כי השבוע ערכו חוקרי התמ"ת ביקורת פתע במשרדי מקאן-אריקסון כדי לבחון האם הקבוצה אכן עומדת בתנאי החוק.

בין הסעיפים שבדקו החוקרים היו יישום של חוק שעות עבודה ומנוחה. בנוסף נבחנה גם אכיפת החוק בנוגע להטרדה מינית. החקירה כללה שיחות עם עובדים ועם ראשי הקבוצה.

איריס בק, מנכ"לית מקאן-אריקסון, אישרה כי בדיקת פתע נערכה במשרד ואמרה בתגובה: "אנחנו מכבדים את החוק, בעקבות כניסתו לתוקף שינינו דפוסי עבודה שהיו נהוגים בעבר, ובחלק מהמקרים בהם יש צורך בעבודה של שעות ארוכות במיוחד עברנו לעבודה ב-3 משמרות. אנחנו מכבדים את החוק כי אנו מאמינים שיש בו היגיון וצדק כלפי העובדים".

יש לציין כי אנשי התמ"ת ביקרו גם בשבוע שעבר במשרד הפרסום זרמון-גולדמן.

באופן מסורתי ידוע ענף הפרסום כמקום תעסוקה שבו נהוגות שעות עבודה ארוכות מאוד - לעיתים אל תוך הלילה. החוקים של שעות עבודה ומנוחה נועדו למנוע מצבים מעין אלה, ויש להניח שלכן החלו חוקרי התמ"ת לפשוט לאחרונה על המשרדים.