איש העסקים סמי עופר הלך לעולמו בגיל 89

(עדכון) - הלווייתו תתקיים ביום א' בבית העלמין טרומפלדור בת"א ■ עופר התמודד במשך תקופה ארוכה עם מחלה קשה ובימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו ■ דובר משפחת עופר: "סמי אהב את החיים; באמצעות ילדיו ונכדיו וברוחו של המייסד, עסקי הקבוצה יימשכו ללא שינוי"

איש העסקים סמי עופר הלך היום (ו') לעולמו בביתו בתל אביב, והוא בן 89 במותו. טרם ידועות נסיבות מותו של עופר, אולם הוא התמודד במשך תקופה ארוכה עם מחלה קשה. בימים האחרונים חלה הידרדרות מהירה במצבו. הלווייתו תתקים ביום ראשון בבית העלמין טרומפלדור בת"א, החל מהשעה 16:00.

עופר הניח אחריו את רעייתו אביבה, את בניו אייל ועידן, 8 נכדים ונינה. ממשרדו של מוטי שרף, המשמש כדובר משפחת עופר, נמסר: "סמי אהב את החיים, היה לו חוש הומור מפותח ולצחוק היה חלק גדול בכך, למרות שהוא תמיד התייחס לעסקים ברצינות. הוא היה איש מרשים ומענין שתמיד היה נעים להיות במחיצתו. הוא היה באמת איש יוצא דופן. באמצעות ילדיו ונכדיו וברוחו של המייסד, עסקי הקבוצה יימשכו ללא שינוי, תוך שמירה על המסורת שלו, של עבודה קשה ומסירות, המהווים את המורשת הגדולה שסמי השאיר אחריו".

סמי עופר נולד ב-1922 ברומניה ומשפחתו עלתה לישראל ב-1924. הוא עבד כנער שליח בסוכנות אוניות בחיפה והיה חבר בארגון ה"הגנה" לפני קום המדינה. ברבות הימים הפך לאחד הישראלים העשירים ביותר, איל ספנות שבבעלותו נכסים בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. הוא גם נחשב לאספן אמנות בולט, ובין היתר רכש בשנת 2006 ציור של ואן גוך ב-40 מיליון דולר.

סמי עופר / צלם:יוסי זליגר
 סמי עופר / צלם:יוסי זליגר

האמבולנס שפינה את סמי עופר, היום

בין היתר החזיק עופר בשליטה בחברה לישראל (המחזיקה בחברות כיל, טאואר, בזן, צים ועוד) ובחברות ספנות כגון רויאל קאריביאן, זודיאק וטנקר פסיפיק. עופר גם משך ביקורת ציבורית בשל יחסי הון שלטון, דוגמת הסרט "שיטת השקשוקה" של העיתונאי מיקי רוזנטל אשר גרר תביעה מצד עופר. סמי עופר היה גם נדבן ידוע שהקים קרנות רפואיות למימון תרופות שלא נכללות בסל הבריאות, ותרם לגופים רבים דוגמת סית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, הקרוי על שמו.

בשבוע האחרון, בו חלה הידרדרות במצבו הרפואי של עופר, התפוצצה פרשת "עופרגייט", במסגרתה הואשמה משפחת עופר בסחר עם איראן דרך חברות ספנות שבשליטתה. ארה"ב אף הטילה סנקציות על חברת טנקר פסיפיק הסינגפורית, לאחר שזו מכרה מכלית לאיראן. הפרשה הסתעפה ונודע כי חברות ספנות נוספות של משפחת עופר סחרו עם איראן, כאשר את הפרשה עדיין אופף מסתורין רב. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן נחלץ להגנת משפחת עופר וקרא להפסיק "לטפס" על המשפחה.