"האחים עופר הכניסו מסוקים לפעולות מיוחדות באיראן"

דיווח בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס": הספינות של האחים עופר שעגנו באיראן נשאו מסוקים מדגם בלק הוק של חיל האוויר, לצורך מבצעים של יחידות מובחרות ישראליות

העיתון ‎‎‏"סאנדיי טיימס" הבריטי מעלה היום (א') את האפשרות שהספינות של האחים עופר שעגנו בנמלים באיראן, נשאו מסוקים מדגם בלק הוק של חיל האוויר ("ינשוף"), לצורך מבצעים של יחידות מובחרות ברפובליקה האסלאמית. המסוקים, לטענת העיתון, הוחבאו במכולות על גבי אוניות משא והוכנסו בחשאי למדינה.

בחודש שעבר הודיעו האמריקנים כי חברת האחים עופר צפויה לעמוד בפני סנקציות מאחר שניהלה עסקים עם איראן, באמצעות חברת הבת "טנקר פסיפיק" ובכך סייעה בעקיפין למימון הפרויקט הגרעיני האיראני.

הודעה זו גרמה למבוכה רבה בארץ בשל העובדה כי ממשלת ישראל מבקשת בשנים האחרונות להוביל את הקו הנוקשה נגד איראן בפרשת הגרעין, ומעורבות של חברה ישראלית בביצוע עסקים עם האיראנים מזיקה למאמץ זה.

ביום שישי הלך לעולמו סמי עופר, איל הספנות והישראלי העשיר בעולם, והוא בן 89 במותו. היום (א') ספד לו חברו רפי גינת בעיתון "ידיעות אחרונות", שם כתב כי "סמי עופר סיכן את עצמו למען ביטחון ישראל", וכי אי אפשר לפרט יותר מזה.