השלטון המקומי: "ניהול המים חוזר לרשויות המקומיות"

על-פי הסכם שגובש בין האוצר לבין השלטון המקומי: תאגידי המים ינוהלו במתכונת של חברה עירונית ויהיו תחת פיקוח ראש העיר ■ בוחבוט: "מחיר המים לאזרח יוזל"

"העירייה תחזור להיות הכתובת עבור הציבור בנושא מים", כך מציינים היום (א') במרכז השלטון המקומי ומברכים על ההישג במאבק על עתיד משק המים בישראל, לאור ההסכם המתגבש עם האוצר, שאושר ע"י השלטון המקומי. "התיאום בין העיריה לתאגיד יביא לשיפור ברמת השירות לאזרח ולא נראה יותר את התופעות הקשות של חיובי שווא, אנדרלמוסיה בחיובי הצריכה המשותפת, תהיה אוזן קשבת לבעיות רווחה שונות ויופסקו המראות הקשים של ניתוקי מים באופן שרירותי", כך מעריכים בשלטון המקומי.

עוד מציינים בארגון כי רווחי התאגיד יוחזרו לציבור - להשקעות בתשתיות, להשקיית גינות ציבוריות ועוד. כך יוחזרו לאזרח המיסים שהוא משלם ולא יועברו רק לקופת התאגיד.

מרכז השלטון המקומי חושף הערב את עיקרי ההסכם: יחולו שינויים מבניים בתאגידים; התאגידים ינוהלו במתכונת חברות עירוניות בהשתתפות גורמים עירוניים. עוד על פי תנאי ההסכם, יבוטלו תפקידים מיותרים ובעלי תפקידים ברשויות המקומיות יוכלו לעסוק גם בעבודה בתאגיד, כדי לחסוך בתקציבים. בנוסף, יוקטנו ההוצאות בשכירויות, תהיה התייעלות באופן ניהול התאגיד. מוקדי השירות של העירייה והתאגיד - יאוחדו.

עוד על פי עיקרי ההסכם, את דירקטוריון התאגיד יובילו נבחרי הציבור ונציגי העירייה וחברי הדירקטוריון יכהנו בהתנדבות. כמו כן יופחת תעריף המים הבסיסי למוסדות הציבור בכ- 14%.

לאחרונה הממשלה הציעה להוזיל את מחיר המים לציבור בכ-5% אולם מרכז השלטון המקומי מתנגד להצעה משום שדו"ח מקיף שביצע איש הכלכלה, "אמנון נויבך, מוכיח כי ניתן להוזיל את מחיר המים לציבור ב 30%", מציינים במרכז לשלטון המקומי. על כן ובהתאם להסכם שהושג, מנכ"ל משרד רה"מ הסכים לוותר על הפחתה של 5% בלבד ולהמשיך את הדיונים עם צוות השלטון המקומי להפחתה גדולה יותר של מחירי המים, צויין בהודעת הארגון.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר כי "מחיר המים לאזרח יוזל והשירות לאזרח ישתפר פלאים, כי הרשויות המקומיות מחויבות לאזרחים, לעומת התאגידים שהאינטרס היחידי שלהם הוא לעשות כסף. אני שמח ששר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, וצוות משרדו פעלו ליישום ההסכם, תוך שאנו מנהלים עימו דיאלוג אמיתי, גם כשהתגלעו מחלוקות. זאת, משום שהיה לשר הרצון האמיתי להביא לשיפור במשק המים ובמחיר המים".