ספר הבז': האטה בצמיחה ב-4 מתוך 12 מחוזות ה'פד'

על פי סקר ספר הבז', חלה האטה בצמיחה בפילדלפיה, ניו-יורק, אטלנטה ושיקגו ■ רק בדאלאס דווח על עלייה בצמיחה ■ "ההאטה בצמיחה ברבעון הראשון המשיכה לאפריל ומאי"

חלה האטה בצמיחת הכלכלה בחלק ממחוזות הפדרל ריזרב, כך עולה מספר הבז' שפורסם היום ב-21:00 - המצביע על הפעילות ב-12 מחוזות הפדרל ריזרב.

על פי הספר, חלה האטה בצמיחה הכלכלית בארבעה מתוך 12 מחוזות ה'פד'. מסקר ספר הבז', ניכר כי חלה האטה בצמיחה בפילדלפיה, ניו-יורק, אטלנטה ושיקגו. הדיווח באופן כללי היה "זהיר" יותר מאשר דיווחים קודמים, כאשר צויין כי "ההאטה בצמיחה ברבעון הראשון נמשכה לחודשים אפריל ומאי".

רק במחוז אחד בארה"ב דווח על עלייה בשיעור הצמיחה - דאלאס. ביתר 7 המחוזות קצת הצמיחה המשיך להיות יציב. יש ציין כי בסקר לא צויינה הסיבה להאטה בצמיחה במחוזות הרלוונטיים.

מהדיווח בספר עולה כי ללקוחות במרבית המחוזות יש פחות כסף להוצאות שוטפות, בגלל עליית מחירי המזון והאנרגיה. גם סופות הטייפון שפגעו לאחרונה בארה"ב פגעו בסקטור הקהילתי והחקלאי.

כמו כן, חלה האטה בתפוקות הייצור, כאשר מנהלי המפעלים התבטאו כי הם חשים חוסר ביטחון לגבי התחזיות הפיננסיות שלהם. מנגד - סקטור השירותים, סקטור הטכנולוגיה וסקטור השירותים המקצועיים, נהנו כולם מצמיחה בקצב יציב, כך לפי סקר ספר הבז'.

על פי הסקר, שוק העבודה בארה"ב עדיין משתפר. אולם, יותר ויותר עסקים חוו קשיים בהעלאת מחירי השירותים והמוצרים שלהם.