ג'ים רוג'רס: "ארה"ב קרובה למשבר חמור מזה של 2008"

גורו ההשקעות בתחזית פסימית מאוד לכלכלה האמריקנית ■ צופה כי הפד ימשיך עם התוכנית ההקלה הכמותית: "הפד יחזיר את התוכנית כיון שכולם יהיו מפוחדים מידי בוושינגטון"

"ארה"ב ניצבת בפני משבר פיננסי חמור מזה של 2008", אמר גורו ההשקעות ופרשן הפיננסי, ג'ים רוג'רס, מנכ"ל "רוג'רס החזקות". "החוב במדינה מרקיע שחקים, נדרש חיתוך דרקוני במיסים ובהוצאות הממשלתיות ובעיקר בהוצאות הביטחון", אמר

רוג'רס אינו ממליץ על פוזיציית לונג על אף אחד מהנכסים האמריקניים לעומת זאת הוא בעל עמדת שורט על מניות הטכנולוגיה על האמריקניות. בנוסף מחזיק רוג'רס במניות סיניות ובסחורות "הייתי מעוניין במחירי זהב וכסף נמוכים יותר כדי לקנות עוד מהם" עוד מוסיף רוג'רס "היואן הסיני יהיה בטוח יותר מהמטבע האמריקני".

"ארה"ב היא האומה בעלת החוב הגדול ביותר בהיסטוריה", אמר רוג'רס ושאל בציניות את המראיין, "האם תמשיך להלוות כספים למישהו שמבזבז את כספו ולא עושה דבר בנוגע לזה".

בהתייחס לדולר אמר רוג'רס כי המטבע הבריטי,השטרלינג, איבד 90% מערכו ואיבד את מעמדו כמטבע רזרבה עולמי, כך יהיה גם עם הדולר, מעריך רוג'רס. "אם לא יהיה ראלי בדולר אאלץ למכור את החזקותיי במטבע ולשאת בהפסדים".

רוג'רס כינה את יו"ר הפד, בן ברננקי, "אסון","מעולם לא נקט בפעולה הנכונה, כולי תקווה שלא ישוב עם תוכנית הקלה כמותית שלישית (QE3) אך זה כל מה שהוא יודע לעשות"

במבט לעתיד צופה רוג'רס כי אחרי שהפד יסיים את תוכנית ההקלה הכמותית החודש, התוכנית הזו תחזור בשם אחר. "הפד יחזיר את התוכנית כיון שכולם יהיו מפוחדים מידי בוושינגטון. אנו עומדים בפני בחירות 2012 ווושינגטון הולכת להדפיס עוד כסף", אמר.