קרן המטבע: "חוזים צמיחה גלובאלית של 4.4% השנה"

ג'ון ליפסקי, יו"ר קרן המטבע המכהן, מסביר כי תחזיותיה נשארות בעינן, חרף משבר החוב באירופה והאסון ביפן ■ "אלה פקטורים זמניים שיחלפו" ■ חוזה בסין צמיחה של 9.5% בשנתיים

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית המכהן, ג'ון ליפסקי - אשר החליף באופן זמני את דומיניק שטראוס-קאהן שפרש תפקידו ברגע ההאשמות נגדו - אמר שקרן המטבע חוזה צמיחה גלובאלית של 4.4% לשנת 2011, בהתאם לתחזיות קודמות שלה אשר פורסמו באפריל. ליפסקי הסביר כי התחזיות נשארות בעינן אפילו שהשווקים המתעוררים בעולם חוו "תפנית רכה".

"השיבושים באספקה מיפן ברקע רעידת האדמה שם נפסקים לאורך הזמן", הסביר ליפסקי, שהוסיף כי "התמתנות מחירי האנרגיה תימשך". ליפסקי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים היום (ה').

ליפסקי אומר את דבריו בתקופה קשה, עת נראה כי האבטלה הגואה וצניחת מחירי הדיור בארה"ב, משבר החוב באירופה בדגש על כלכלתה הנחשלת של יוון, אסון רעידת האדמה ביפן ב-11 במארס וסימנים של האטה בכלכלת סין מגבירים את הדאגות סביב הצמיחה העולמית.

אולם, לדברי ליפסקי, האירועים הללו שאמורים כביכול להוביל את קרן המטבע לעדכן את תחזיותיה לשלילה, הינם "זמניים וסביר שייעלמו". ליפסקי הסביר כי "כלכלת סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, עשויה להתרחב בכ-9.5% ב-2011 ו-2012, כאשר האינפלציה כנראה תתקרר ל-4% עד סוף השנה".