אולמרט: "נסעתי לחו"ל אינספור פעמים, היו לי הרבה נקודות"

‎‎רה"מ לשעבר הכחיש את דברי מתאמת הנסיעות שלו, רייצ'ל רז-ריסבי,‏‎‎‏ על סוכנות ראשונטורס: "כשמשתמשים בנקודות - מה המשרד מרוויח מזה? כשלא משתמשים - למשרד יש אינטרס"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הכחיש הבוקר (ה') בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים את דבריה של מתאמת הנסיעות שלו בעבר, רייצ'ל רז-ריסבי, שטענה כי אולמרט ראה את טבלת הסיכום של נקודות הנוסע המתמיד שנצברו לטובתו בסוכנות הנסיעות ראשונטורס.

"אם היא אמרה שהיא מאמינה, אז אני מאמין שהיא מאמינה", הגיב אולמרט לעדותה של רז-ריסבי, "אני לא ראיתי את הטבלה". אולמרט ציין כי נתן הנחייה שהנסיעות של בני משפחתו ימומנו קודם כל באמצעות נקודות.

‎‎אינספור נסיעות

‏ביום הרביעי לעדותו של אולמרט מתמקדים דבריו במענה לאישומים בפרשת ראשונטורס. במענה לשאלות עו"ד נוית נגב מצוות ההגנה שלו, הצהיר אולמרט כי מעולם לא ידע באופן מדויק את מצב הצבירה של נקודות הנוסע המתמיד לזכותו.

‏‏"אף פעם לא ידעתי ספציפית בדיוק את הצבירה המדויקת", אמר. "נסעתי אינספור נסיעות לאורך השנים, ידעתי שיש לי הרבה נקודות בהרבה מאוד חברות. אבל אף פעם לא ידעתי את הקלקולציה איך זה נעשה, כמה נקודות דרושות לאיזו טיסה. זה היה באחריות רייצ'ל באופן בלעדי".

אולמרט התייחס גם לנסיעה שמומנה על-ידי קרן אקסל שפרינגר, שבעניינה הוצג מסמך תכתובת בין אולמרט לרז-ריסבי, שממנה עולה כי הנסיעה מומנה באמצעות נקודות, ולמרות זאת חויבה הקרן בתשלום הנסיעה.

"אני זוכר את העניין הזה, כי זה היה חריג מאוד", אמר אולמרט. "מה שרייצ'ל אמרה, 'אנחנו נשלם מהנקודות שלך, אבל אין סיבה שנפטור את הקרן מתשלום, אין סיבה שנממן אותם לנסיעה שהם מזמינים, אלא שנשתמש במקום הכסף שהם נותנים בנקודות שלך. זה שווה כסף'. אין לי ספק שראשונטורס ידעו על הנקודות, הם היו מעורבים והכירו את העניין".

"אולי מישהו רצה להתחכם"

‏מלבד הטלת האחריות לטיפול בנסיעות ובמימונן על רז-ריסבי, הפנה אולמרט אצבע מאשימה גם כלפי סוכנות הנסיעות ראשונטורס. "כשמשתמשים בנקודות - מה המשרד מרוויח מזה? כשלא משתמשים בנקודות - אז למשרד יש אינטרס.

"אני צובר נקודות כתוצאה מהנסיעות שלי. הוא צריך להגיד לי 'יש לך פריבילגיות כאן'. אולי מישהו רוצה להתחכם, או חושב שבדרך אחרת הוא יכול להפיק יותר לעצמו. לכן השאלה הזו בהחלט מתעוררת, והתעוררה גם אצלי, התשובה שאני נותן אולי מחמירה את השיפוט כלפי משרד הנסיעות". ‏‎‎‏