חתונה ב-4 מיליארד שקל

חתונה בישראל היא כבר מזמן לא רק אקט רומנטי או שמחה משפחתית. מדובר בתעשיית ענק

הנה זה שוב מגיע: עונת החתונות נפתחת. מעטפות עם הזמנות יחליפו ידיים עם מעטפות מלאות בצ'קים, בנות רבות יגשימו חלום ילדות ויהפכו לנסיכות ליום אחד, ועבור חלק מהגברים זו תהיה הפעם הראשונה (וכנראה האחרונה) שהם ילבשו חליפה ועניבה.

אבל שלא תטעו, חתונה בישראל היא כבר מזמן לא רק אקט רומנטי או שמחה משפחתית. מדובר בתעשייה ענקית שמגלגלת כ-4 מיליארד שקל בשנה.

הבעיה מתחילה במספר המוזמנים לאירוע. עם יד על הלב, לכמה חתונות אתם באמת רוצים ללכת? מספר האירועים "האמיתיים" שנוגעים לכם ללב (משפחה קרובה, חברים אמיתיים, קולגה ותיקה) הוא חד-ספרתי, אבל בכל זאת אתם מוצאים את עצמכם הולכים למספר כפול של אירועים בשנה.

אבל לא מדובר רק במספר המוזמנים. כל העסק עבר שדרוג מטורף, שמטרתו העיקרית היא לנפח את מחיר המנה ולגרום לזוג המסוחרר רק להוציא עוד ועוד כסף עבור אירוע שנמשך בדרך-כלל 4 שעות.

הספקים יודעים שזוהי שעת כושר חד-פעמית (הרי מתחתנים רק פעם אחת, לא?), והם מנסים לסחוט את הלימון עד הסוף: מנות גורמה, בר תוצרת חוץ עם מותגי האלכוהול הכי יקרים, עיצוב יוקרתי וכל דבר בעצם שיגרום לאורחים להגיד "וואו".

התוצאה של כדור השלג היא שלא רק שהזוג לא מקבל דחיפה כלכלית קטנה, אלא שהוא אף נכנס למינוס בעקבות האירוע. הכסף שהגיע מהאורחים מוצא את דרכו אל הספקים, ובמקום לקבל נקודת פתיחה חיובית, לא נשאר לזוג הטרי כלום בעו"ש, אפילו לא סכום קטן שאפשר לצאת איתו לירח דבש.

כשאתם בתוך הסחרור, קשה מאוד לצאת ממנו. רק במבט מהצד, אפשר להגיד שכדאי אולי לחשוב טיפה אחרת. תחזרו אל הצניעות, תזמינו את האנשים שאתם באמת אוהבים ותבינו שאמנם מדובר באירוע חשוב ומשמעותי, אבל לא בבופה, בבר או בעמדת הפרחת היונים, אלא מתחת לחופה. שם קורה הדבר החשוב באמת, ואת זה לא קונים בכסף.