"לא תהיה עוד הקלה כמותית אלא אם המניות ימשיכו לצנוח"

דברי מנכ"ל קרנות הגידור אפלוסה שצפה את תוכנית ההקלה הכמותית השנייה (QE2): "היה ומדד ה-S&P500 ירד בכמה מאות נקודות, הפד עשוי לשקול התערבות"

דיוויד טפר, מנכ"ל קרנות הגידור אפלוסה ואחד המנהלים המרוויחים ביותר של קרנות הגידור בשנת 2009, מטיל ספק גדול בהמשך ההתערבות של הפדרל ריזרב בשווקים אלא אם כן המצב ידרדר לתרחיש גרוע במיוחד. טפר אמר כי המניות בשוק האמריקני צריכות ליפול בעוצמה חזקה במיוחד לפני שהפד יפתח בסיבוב נוסף של תוכנית הקלה כמותית (QE).

"היה ומדד ה-S&P500 ירד בכמה מאות נקודות, הפד עשוי לשקול התערבות", אמר מנכ"ל אפלוסה. "אך אין שום היגיון בתוכנית שלישית כרגע והתוצאה שעלולה להיות לכך היא רק אינפלציה במחירי המזון והאנרגיה", הוסיף.

טפר שצפה את קיומה של תוכנית ההקלה הכמותית השנייה, הוסיף כי המשקיעים נמצאים כרגע בסביבת השקעה מאוד קשה.

נזכיר כי בארה"ב ממתינים להכרעת הפדרל ריזרב לגבי תוכנית הקלה כמותית שלישית. על רקע הירידה במטבע האמריקני, העלייה במחירי הסחורות, הירידה בתשואות האג"ח, האטה בכלכלה האמריקנית, הריבית הנמוכה, עולה הציפייה להתערבות נוספת של הפד. גורמים אלה יוצרים את האופציה שהבנק המרכזי של ארה"ב ינקוט בפעולה של רכישת אג"ח נוספות. מהלך זה של תוכנית הקלה כמותית נוספת עלול לעורר מתקפה של ביקורת נוקבת כלפי הפד.