מרצה באוניברסיטת בן-גוריון: "לשבור את המפרקת לפעילי הימין"

התבטאות חריגה של ד"ר אייל ניר, מרצה באוניברסיטת בן-גוריון, עוררה תגובות נזעמות ברשת ■ ניר: "פעילי הימין הם כנופיות בנדיטים - אני קורא לעולם לשבור לנבלות האלה את המפרקת"

התבטאות חריגה ויוצאת דופן של מרצה באוניברסיטת בן-גוריון עוררה תגובות נזעמות באינטרנט וברשת החברתית פייסבוק בפרט. ד"ר אייל ניר, פעיל שמאל ומרצה בכיר לכימיה, קרא בדף הפייסבוק שלו לחבריו מהשמאל "לבוא ולשבור את המפרקת לפעילי ימין הצועדים בתהלוכת 'ריקוד הדגלים' מול מסגד שייח ג'ראח במסגרת יום ירושלים".

אייל ניר
 אייל ניר

ניר כינה את פעילי הימין "כנופיות בנדיטים השורצות בארצנו", והוסיף: "אני קורא לעולם לבוא לעזור לשבור לנבלות האלה את המפרקת".

הסטטוס שהעלה ניר בשבוע שעבר גרר מבול תגובות נזעמות ברשת, ובארגוני הימין אף קוראים לפיטוריו של ניר מאוניברסיטת בן-גוריון ודורשים התנצלות לכל הפחות. ניר משמש כמרצה בכיר באוניברסיטה - תפקיד ממלכתי וציבורי, ואינו רק אדם מן היישוב - מה שהופך את ההתבטאות לחמורה יותר, אומרים בארגוני הימין.

בין שלל התגובות לסטטוס נאמרו דברים כמו "הסתה מכוערת", "הסתה לאלימות ועבירה פלילית", "אם מרצה מבר-אילן היה אומר זאת נגד השמאלנים - הוא היה עף מיד", ועוד.

אוניברסיטת בן גוריון: "אמירה מעוררת סלידה וגועל"

מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמסר בתגובה כי "מדובר אמנם בחבר סגל האוניברסיטה, אבל לאמירתו מעוררת הסלידה והגועל אין כל קשר למוסד - כמו שלדעתו הפוליטית של נהג מונית אין קשר לחברת המוניות בה הוא עובד. אוניברסיטת בן-גוריון מקיימת הלכה למעשה ועל בסיס יום-יומי את החזון הציוני של דוד בן-גוריון לפיתוח הנגב למען עתיד המדינה, ואין זה אלא עוול ואי-צדק לזהות את ההתנהגות הזו עם אלפי חברי סגל ועובדים, ובוודאי סטודנטים שכל משאלתם ללמוד, לחקור, לבנות את עתידם ולקדם את מדינת ישראל".

נציין כי באוניברסיטה בחרו שלא להגיב לשאלת "גלובס" אם בכוונת ההנהלה לנקוט הליכים כלשהם נגד ניר.

בדף הפייסבוק של האוניברסיטה נכתב בתגובה גם כי "לומר שיש לאוניברסיטה אופי פוליטי כזה או אחר ולקבוע שהיא מגבה אמירות כנ"ל זו הוצאת דיבה על אלפי חברי סגל ועובדים ובוודאי הסטודנטים".

גם תגובה זו עוררה תגובות נזעמות: אחד המגיבים התייחס לדוגמה שנתנו באוניברסיטה לנהג מונית, ואמר כי נהג מונית הוא לא מחנך... לא הייתי שם את בני ללמוד אצל נהג מונית ובטח לא לא אצל מורה ד"ר אלק... ללמוד גזענות... אין מחילה לפטר אותו למען יראו וייראו"; "קשקוש! האיש מסית לרצח. זו פרשנות מאוד מרחיקת לכת של'החזון הציוני'. אם האיש שעל שמו קרויה האוניברסיטה היה מנהל אותה היום, אני חושב שהמרצה הזה היה צריך להתחיל לשלוח קורות-חיים".

בתנועה הלאומית-ציונית "ישראל שלי" טוענים כי לאחר ההתבטאות של ניר, נקראו 53 אלף חברי התנועה להיכנס לדף הפייסבוק הרשמי של אוניברסיטת בן-גוריון, להביע מחאה חריפה נגד דבריו ולדרוש את פיטוריו, אך זמן קצר לאחר מכן הודיעו באוניברסיטה כי נחסמה האפשרות להגיב בדף וכי הם מפנים להתלונן במשטרה. ב"ישראל שלי" טוענים כי מדובר בסתימת פיות החמורה של האוניברסיטה כלפי ציבור שלם המזועזע מהאמירות החצופות של המרצה המסית.

יו"ר "ישראל שלי", איילת שקד, מסרה כי "כשהמרצה ד"ר ירוחם לויט התבטא באופן פוגע נגד הקהילה ההומו-לסבית, הוא פוטר מאוניברסיטת בן-גוריון, אך כשמרצה שמאלני באותו המוסד מסית לרצח אנשי ימין - האוניברסיטה מסירה את אחריותה".

בתנועה קוראים גם "לא לנצל ברשעות את הערך החשוב כל-כך של חופש הביטוי להסתה לרצח יהודים, ואין זו אלא צביעות שדווקא אוניברסיטת בן-גוריון סותמת כל-כך בקלות את הפה למי שמבקש למחות על העניין באופן הכי דמוקרטי שקיים".