הציבור עדיין בורח: 1.3 מיליארד ש' נפדו מהקרנות בשבוע

מיטב: קצב הפידיונות בקרנות הנאמנות מתגבר - עיקר הפדיונות התרכזו בקרנות אג"ח חברות וכללי ובקרנות המנייתיות; מנגד, הכסף הלך לקרנות הכספיות, השקליות ולקרנות מק"מ

קצב הפידיונות בקרנות הנאמנות מתגבר: המשיקיעים משכו מתחילת החודש, ב-5 ימי מסחר בלבד, כ-1.3 מיליארד שקל, כך מעדכנים בבית ההשקעות מיטב בסקירת סיכום שבועית של תעשיית הקרנות. נכון ל-9 ביוני תעשיית הקרנות מנהלת 156.7 מיליארד שקל - סך הנכסים הנמוך ביותר בשנת 2011.

מנהל קשרי יועצים במיטב, רוני אפטר, מציין כי ציבור המשקיעים עדיין נמצא במגננה וממשיך לפדות כספים מקרנות נאמנות בעלות מאפייני סיכון גבוה. ניתן להסביר את התגברות מגמת הפדיונות, בירידות השערים בשוק המניות, ששוחק את תשואות הקרנות המעורבות עם מניות.

עיקר הפדיונות התרכזו בקרנות אג"ח חברות וכללי (870 מיליון שקל - עלייה של כ-30% מקצב הפדיונות היומי בחודש מאי) ובקרנות המנייתיות (170 מיליון שקל). מנגד, ובהמשך למגמה של החודש שעבר, המשקיעים הסיטו את כספיהם לקרנות בעלי מאפייני סיכון נמוכים, בין אם לקרנות הכספיות (1.1 מיליארד שקל) ובין אם לקרנות השקליות (260 מיליון שקל), בדגש לקרנות מק"מ.

במיטב מציינים, כי אחת המגמות הבולטות שניתן לשים לב אליהן החודש היא ירידה בפעילות הגיוסים ברוטו של הקרנות, בדומה לירידה במחזורים בבורסה, שמשמעותה היא כי כסף חדש כמעט אינו מוזרם לתעשיית הקרנות, ומנגד אנו עדים להמשך זחילת כספים החוצה, בדגש על קרנות עם מרכיבי סיכון שונים - מניות או אג"ח קונצרני.

גם מקרנות אג"ח מדינה כללי וצמוד מדד נמשכת מגמת הפדיונות, עם 225 מיליון שקל שנמשכו מתחילת החודש. קרנות אגד חוץ פדו מתחילת החודש כ-20 מיליון שקל ואילו קרנות ממונפות ואסטרטגיות פדו כ-10 מיליון שקל.