גוגל רוכשת עוד חברת פרסום מקוון - תמורת 400 מיליון דולר

גוגל על סף רכישה של חברת הפרסום המקוון Admeld ■ הטכנולוגיה של Admeld מאפשרת למפעילי אתרי אינטרנט גישה לפרסומות ממאות מקורות

גוגל , מפעילת מנוע החיפוש המקוון המוביל בעולם, קרובה לרכישת חברת טכנולוגיית הפרסום המקוון Admeld תמורת 400 מיליון דולר - כך מסר גורם המעורה בפרטי העסקה המתגבשת.

הטכנולוגיה של Admeld מאפשרת למפעילי אתרי אינטרנט גישה לפרסומות ממאות מקורות. החברה הוקמה ב-2007 ועל לקוחותיה נמנים ערוץ החדשות של רשת FOX האמריקנית וכן ערוץ מזג-האוויר האמריקני.

בשנה האחרונה ממקדת גוגל את מאמצי המיזוג והרכישה שלה בחברות המתמחות בפרסום מקוון, על מנת לשפר עמדות בתחרות מול פייסבוק ואפל. חלק מהרכישות שביצעה החברה גררו חקירות רגולטוריות, לאור ההגמוניה שממנה נהנית החברה בתחום הפרסום המקוון.

בשנה שעברה רכשה גוגל את שירות הפרסום המקוון Admob בתמורה ל-700 מיליון דולר, ואילו ב-2008 היא רכשה את ספקית שירותי הפרסום המקוון DoubleClick בתמורה ל-3.2 מיליארד דולר.

חברה נוספת שמבצעת בימים אלה צעד להתרחבות היא פייסבוק, שרכשה חברת סטארט-אפ הולנדית בשם Sofa, המפתחת פרויקטים עיצוביים עבור מחשבי מק של אפל. פייסבוק לא מסרה פרטים על היקף העסקה. החברה ההולנדית, על כל צוותה, תעבור לפאלו-אלטו שבקליפורניה, שם ממוקם המטה הראשי של פייסבוק.