אנליסט על אפריקה: "המניה תתאושש כי היא נסחרת בזול"

שי ליפמן: "אפריקה הפכה ליותר מלגיטימית להשקעה" ■ מנהל השקעות: "ברגע שמוסדיים 'ינערו אבק' ויגלו מחדש את החברה - המניה יכולה להתחיל במסע צפונה, וזה יקרה בקרוב"

כ-3 שבועות לאחר השקת AFIMALL במוסקבה, מניית אפריקה שבשליטת לב לבייב סובלת כמו השוק, כשהיא משלימה צניחה של כ-8.8% מתחילת החודש וכ-7.7% מאז השקת הקניון. "גלובס" בדק מול אנליסטים ומנהלי מחקר מובילים לאן מועדות פניה של מניית החברה ומה השוק מפספס ביחס אליה, אם בכלל.

- שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, איך התרשמת מהקניון בפרט ומהפעילות של החברה ברוסיה בכלל?

"אין טוב ממראה עיניים - ולראות את הדבר הזה מתחיל לעבוד זה חשוב. לקניון תקופת הרצה של שנה-שנתיים ואני מעריך שלקראת סוף השנה הקניון יתמלא כי חנויות קטנות יותר ומקומיות ממתינות עד שהקניון צובר תאוצה ואז חותמות על חוזי שכירות. יש נוכחות יפה של מותגים וזה נראה מרשים. החשיבות הגדולה של הקניון היא שנוצרת זרועה מניבה בתוך אפי פיתוח שבסיום תקופת ההרצה תניב מעל 100 מיליון דולר NOI.

כל תשומות הניהול באפריקה הושקעו בקניון בשנתיים האחרונות, והנהלת החברה מתפנה לעסוק בפרויקטים אחרים. אפי פיתוח תמשיך להתרחב 'בשכל' ברוסיה ויש לחברה המון קרקעות שנרכשו בהון עצמי. פרויקט 4 רוחות מאוד מרשים וזהו נכס מאוד איכותי - הפרויקט של טברסקיה שהופסק על ידי העירייה טוב לחברה, וגם הכסף שהושקע יוחזר לה. אפריקה חסכה הוצאות בנייה והיא תקבל כנראה זכויות בנייה במקומות מבוקשים אחרים".

- אפריקה מתחילת יוני ירדה ב-8.7% ומתאריך השקת הקניון במוסקבה ירדה ב-7.7%. מה השוק מפספס, אם בכלל?

"יש לזכור כי אפריקה לא ירדה הרבה יותר מהמדדים הרלוונטיים אליה כמו נדל"ן 15 והיא אף חזקה יחסית לחלק מחברות הנדל"ן המניב האחרות. מה השוק מפספס? עכשיו אולי יתפנו לעשות קשרי משקיעים בלונדון. אני מעריך שאפי פיתוח צריכה להתאושש כי המניה נסחרת בזול, אין ספק.

"אפריקה הפכה יותר מלגיטימית להשקעה"

- מהם האתגרים שעומדים בפני מנהלי החברה בשנה-שנתיים הקרובות?

ראשית, לייצב את הקניון ולהגיע לתפוסה מלאה. שנית, להשלים את פרויקט האקווה מארין, כולל אפשרות למכירה, והתחלת פרויקטים נוספים ושלישית, המשך הקטנת החשיפה בארה"ב והמשך חיזוק החברות הבנות.

- המלצה למשקיעים?

האג"ח נראה מאוד אטרקטיבי. אפריקה אחרי הסדר החוב ואחרי פתיחת הקניון הפכה יותר מלגיטימית להשקעה.

ליפמן ציין גם את הנהלת החברה ובראשה איזי כהן. "איזי יושב על ההגה זו נקודת זכות ענקית לחברה - יש מבוגר אחראי ליד ההגה. איזי כהן קריטי לחברה, ואם הוא לא יהיה שם - זו בעיה", ציין ליפמן.

מנהל השקעות בכיר בשוק ציין בשיחה עם "גלובס" כי המחיר של אפריקה היום נמוך מאוד. "ברגע שמוסדיים 'ינערו אבק' ויגלו מחדש את החברה - המניה יכולה להתחיל במסע צפונה, וזה יקרה בקרוב. הבעיה כרגע היא שהרבה גופים עדיין חבולים מהסדר החוב, שהותיר נזקים אצל כל הצדדים. עוד כמה רבעונים טובים ברוסיה, והפוטנציאל יגולם גם במחיר המניה. לא לחינם מגדילה אפריקה בצורה עקבית את החזקותיה באפי פיתוח".