"הולך להיות הרבה כאב בשוק; אני מקווה שאתם בשורט"

ג'ים רוג'רס, יו"ר ומנכ"ל רוג'רס הולדינס: "מעדיף שכל אחד חוץ מבן ברננקי ינהל את ה'פד' - הוא טעה לגבי הכל" ■ "הליצנים בוושינגטון רק מגדילים את החוב בארה"ב עוד ועוד"

"כלכלת ארה"ב לא תתאושש עד שנקבל את המציאות, נפסיק לבזבז כל כך הרבה כסף שאין לנו, נרד ברמת החיים ונתחיל מחדש", אמר ג'ים רוג'רס, יו"ר ומנכ"ל חברת רוג'רס הולדינס, בריאיון לרשת FOX. לדברי רוג'רס, בשווקים כה מעורערים "כדאי להשקיע רק במה שאתה מכיר, או שתשמרו את הכסף שלכם במזומן".

"אני בעד השקעה בסחורות ומטבע חוץ, אבל מציע להיזהר משוק המניות. תשקיעו רק במה שאתם מכירים, או שתשמרו במזומן - הסיבה שאנשים מפסידים כסף היא בגלל שהם קופצים כל הזמן להשקעות שאין להם שום מושג לגביהן", דברי רוג'רס. "אנשים 'רגילים' צריכים פשוט לחכות. חכו עד שתהיינה הזדמנויות טובות וקפצו עליהן".

לדברי רוג'רס, "יש שלל הזדמנויות השקעה שאינן קשורות בלשים את הכסף בבנק. הכותנה עולה, התירס שובר שיאים. תשקיעו בחוות, בחקלאות. אני חושב שחקלאות הולכת להיהפך לאחת מהתעשיות הגדולות ביותר של זמננו. הייתי משקיע גם באורז, אולי גם בסוכר".

בכל הקשור לתקרת החוב של הממשל האמריקני, בהיקף 14.3 טריליון דולר, אומר רוג'רס כי "לארה"ב יש את החוב הלאומי הכי גדול בהיסטוריה. הליצנים האלה בוושינגטון רק מגדילים את החוב עוד ועוד, לא פותרים את הבעיות, והופכים אותן לגרועות יותר. אנו מתמודדים כאן עם משבר רציני, ולא נראה שמישהו בארה"ב מבין את זה".

בכל הקשור להחלטת התקציב בארה"ב, אומר רוג'רס כי "במהלך ההיסטוריה, אף מדינה לא התמודדה עם בעיות כאלה עד שלא הגיעה לסף משבר. עם איך שהדברים מתקדמים כרגע, אנחנו נחווה משבר. כנראה שכבר בסתיו הקרוב, נראה מהומות בשוק המט"ח. ככה הדברים האלה בדרך כלל מתחילים".

"אירופה תשפיע בוודאות על השוק. אנחנו הולכים לחוות בעיות. אף אחד לא רוצה לחוות כאב מרצון. עשינו המון טעויות", דברי רוג'רס. "עלינו להתמודד עם הטעויות הללו, ולהגיד 'אין לנו בעיה' רק הופך את הטעויות הללו לגרועות יותר. הולך להיות לא מעט כאב, אבל כבר חווינו כאב בעבר - אנשים פושטים את הרגל מזה אלפי שנים. אני מקווה שאתם בשורט".

"האם הייתי מעדיף שטרישה היה מנהל את הפדרל ריזרב מאשר בן ברננקי? את צוחקת עלי! הייתי מעדיף שכל אחד אחר חוץ מבן ברננקי ינהל את ה'פד'. ברננקי טעה לגבי הכל ב-7-8 שנים אחרונות. הייתי שמח אם מישהי כמו אנגלה מרקל למשל הייתה אומרת לאמריקנים שהם חייבים 'תספורת'".