צפו בדיווח: האם נבנתה מנהרת מילוט מהפרלמנט היווני?

"אין סיכוי!", צועקת כותרת ה"ביזנס אינסיידר" - בהתייחס לדיווח כי נבנתה מילוט תת-קרקעית מבניין הפרלמנט לנמל התעופה בפיראוס ■ צפו בדיווח בנושא ערוץ "קונטרה" ביוון

"אין סיכוי!", צועקת הכותרת של ה"ביזנס אינסיידר", שהתייחס לדיווח באתר FT Alphaville כי הפוליטיקאים ביוון בנו מנהרת מילוט תת-קרקעית מבניין הפרלמנט לנמל התעופה בפיראוס.

על פי הדיווח, הפוליטיקאים ביוון בנו את מנהרת המילוט לנמל התעופה בפיראוס, כדי לעשות בה שימוש במקרה והמפגינים נגד תוכנית צנע יפשטו על הפרלמנט.

דיווח בנושא הגיע גם לערוץ "קונטרה" ביוון, אשר דיווח כי מתבצעות כרגע עבודות ניקיון במנהרה על ידי עובדים זרים. ההכנות הן, כך דווח, לקראת פינוי אפשרי של הפרלמנט לאחר פשיטה על המבנה, עם אישור תוכנית הצנע הצפוי להתרחש ביום ד' הקרוב.

"המצב כאן יוצא מכלל שליטה. אני לא בטוח כמה אנשים עוד יוכלו לסבול", כותב בלוגר יווני. "מצב הרוח של התושבים באתונה של התפכחות והבנה כי הממשלה מנותקת מהעם".

ברקע, נציין כי סוכנות הדירוג S&P הורידה אתמול את דירוג האשראי של יוון ל-CCC (רמת "זבל") עם תחזית שלילית. מדובר בדירוג האשראי הנמוך ביותר של מדינה כלשהי בעולם, המדורגת על ידי סוכנויות הדירוג הגדולות. S&P מצטרפת בכך למודי'ס שהורידה זה מכבר את דירוג האג"ח של יוון ל-Caa1 מ-B1 והוסיפה תחזית שלילית לגבי דירוג החוב של יוון בעתיד.