מה יעשו בברזיל בשביל למכור ספה

טור "פירמה": שקיות קטשופ בצורה של כתמים והכדורגלן שנלחם בגזענות עם נעליים

פופקורן חם

לרשת הרהיטים Magazine Luiza, הרשת השנייה בגודלה בברזיל, נמאס להבטיח ללקוחות שלה "מחירים חסרי תקדים", "הנחות שלא יחזרו" ומבצעים של "רק היום". ברשת חיפשו רעיון יוצא דופן שישבור את השוק, לפחות בזירה התדמיתית.

המסר המכירתי - הנחה של 30% - לא חידש דבר, אולם הדרך שבה העבירו אותו בהחלט הייתה יצירתית. ברשת הבינו שאנשים אוהבים לשבת על הספה, עם כל המשפחה, ולזלול פופקורן טעים וחם מתוך קערה. בוקר אחד קיבלו תושבי ברזיל לתיבות הדואר שלהם שקיות פופקורן, רגילות לכאורה, שעליהן הודפסו תנאי המבצע.

מי שלא זרק את השקית לזבל אלא הכניס אותה למיקרוגל, נתקל בהפתעה. שקיות הפופקורן התנפחו ויצרו צורה של ספה, שגרמה לאנשים לחייך ולזכור את המסר השיווקי.

הרשת ביצעה פעילות דומה גם בחנויות. אנשים שהתעניינו ברכישת ספות קיבלו שקיות פופקורן, שאותן הכניסו למכשירי מיקרוגל שהוצבו ברשת מבעוד מועד. בחנויות הרהיטים ברחוב הרצל בתל-אביב זה כנראה לא היה קורה. רוצים לראות גם? סירקו את הברקוד.

הפעילות הטעימה הזו הובילה את הרשת לתוצאות עסקיות מרשימות: בתקופה שבה נערך המהלך השיווקי טיפסו מכירות הרשת בשיעור של 17%. גם חודשים רבים לאחר תום הפעילות הגיעו לקוחות לחנויות וביקשו לרכוש לעצמם את "ספות הפופקורן" המפורסמות.

כתם קטשופ

והנה עוד סיפור שמגיע מברזיל, גם הפעם מקטגוריה משעממת ונטולת סקס אפיל - מסירי כתמים. כל-כך הרבה יצרנים סיפרו לנו, כל כך הרבה פעמים, שהמוצר שלהם הוא הטוב ביותר בהסרת כתמים.

רובם עושים זאת בטלוויזיה ומזמינים אותנו "להיכנס" לתוך הבגד, אחרים אומרים שהם יכולים להסיר אינספור סוגי כתמים, אבל אף אחד מהם עדיין לא עשה פעילות שפוגשת את הצרכן במקום שבו הכתמים בדרך כלל נוצרים - במסעדות.

Vantage, חברה שמייצרת מסיר כתמים ומתחרה ישירות בחברה המובילה בברזיל, רצתה לייצר פעילות שתשנה את פני התחרות ותזיז את הזירה מעולם הטלוויזיה הבנאלי (והיקר) לעולם מפתיע יותר. כיוון שכתמי עגבניות הם הכתמים הפופולריים ביותר במשקי-הבית בברזיל, החברה ייצרה שקיות קטשופ קטנות בצורת כתמים ופיזרה אותן בבארים ובמסעדות ברחבי המדינה.

המטרה הייתה להזכיר לאנשים בזמן אמת שכתם קטשופ או כל כתם אחר יכולים להיגרם בהפתעה בכל רגע ובכל מקום. הפעילות הבולטת עוררה עניין מיידי ומאה אלף שקיות קטשופ בצורת כתם נאספו מהמסעדות בתוך 3 ימים בלבד.

שחור ולבן

והנה עוד סיפור מברזיל, שקשור לתחום שמרתק מאות מיליונים ברחבי העולם - הכדורגל. לספורט הפופולרי הזה יש יותר "מאמינים" מאשר לכל דת רשמית, והמאבקים הספורטיביים בין הקבוצות השונות הופכים לעתים לקרקע פורייה לגילויי גזענות.

יצרנית הנעליים הבינלאומית asics, שבסיסה ביפן, החליטה להעלות את המודעות למאבק בגזענות במהלך מדיה יוצא דופן, שעלותו הסתכמה באפס דולרים. המסר שביקשה asics להעביר הוא שכולם יכולים לחיות בהרמוניה על המגרש, ללא קשר לצבע העור שלהם.

החברה פנתה לכדורגלן לוקו אבראו, קפטן קבוצת בוטאפוגו מריו דה ז'נרו. במהלך אפריל שיחקה בוטאפוגו מול פלמנגו, במשחק ששודר בשעות הפריים טיים בכל רחבי ברזיל. אבראו עלה לדשא עם שתי נעליים בצבעים שונים - שחור ולבן - ושיחק איתן. שדרני המשחק, שנרתמו לסייע למטרה החשובה, התייחסו לנעליים השונות והבהירו שמדובר בצעד מחאה נגד הגזענות במגרשים.

ביצי חופש

ביצי הפסחא הן אחד המנהגים שקשורים באופן הדוק לחג הפסחא הנוצרי. ארגון NOAH, ששומר על זכויות בעלי חיים, ניסה להמחיש את התנאים המחפירים שבהם גדלות תרנגולות ולעודד את הציבור הרחב לרכוש ביצי חופש.

אנשי הארגון נקטו צעד דרסטי והציבו במרכז העיר מכונה שאליה הוכנסו 16 תרנגולות. "אל 68% מהתרנגולות מתייחסים כאילו הן מכונה להטלת ביצים", אמרו המארגנים, "קנו ביצי חופש".

מארגני הפעילות הדגישו כי המיזם לא גרם לתרנגולות נזק ממשי. כמה שעות לאחר שהאירוע סוקר בתקשורת הוחזרו התרנגולות לחוות הגידול האורגנית שממנה הגיעו.

הכותב הוא משנה למנכ"ל גיתם BBDO.