אנדמול דורשת הבהרות מערוץ 10 על הריאליטי החדש

ענקית התקשורת חוששת כי התוכנית "הדור הבא" של ערוץ 10 כוללת אלמנטים מ"האח הגדול" ■ ערוץ 10: גורמים בתעשיית התקשורת בישראל הטעו את אנדמול

ענקית התקשורת הבינלאומית אנדמול שלחה מכתב לערוץ 10, ובו היא מזהירה אותו מפני העתקה של התוכנית "האח הגדול", פורמט פרי פיתוחה.

במכתב מעורכי דין שנשלח להנהלת הערוץ נכתב: "הובא לידיעתנו שחברתכם הפיקה תוכנית טלוויזיה המכונה 'הדור הבא'. על-פי כתבות בעיתונות ותשדירי פרומו, נראה כי בתוכנית הזו כלולים אלמנטים שדומים באופן מהותי לאלה שבפורמט 'האח הגדול'".

על-פי המכתב, "החברות-הבנות של אנדמול והגורמים המורשים על-ידה הפיקו תוכניות טלוויזיה המבוססות על פורמט 'האח הגדול' ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל. אשר על כן, מכתב זה הנו הודעה בדבר דאגתנו כי הצעדים שאתם נוקטים מהווים הפרת זכויות יוצרים והפרת זכויות קניין רוחני של אנדמול ושל הגורמים המחזיקים בפורמט 'האח הגדול'".

עוד נכתב: "אנו מתרים בכם לנקוט משנה זהירות על מנת לוודא כי לא יהיה כל דמיון בין 'האח הגדול' ובין 'הדור הבא'. כיוון שאנו רואים בכם לקוח חשוב של קבוצת אנדמול, אנו רוצים לתת לכם את האפשרות להגיב על נקודות הדמיון המדוברות".

הנהלת אנדמול גם דרשה מערוץ 10 תיאור מפורט של הפורמט, חומרי פיילוט או פרקים מצולמים וכל אינפורמציה באשר למפתח של "הדור הבא", של בעלי הפורמט ופרטים אודות שידורה.

מי שמחזיקה בזכויות "האח הגדול" בישראל היא זכיינית ערוץ 2 קשת. בעבר הגיעה אנדמול להסדר מול רשת לאור טענות על שימוש באלמנטים של פורמט אחר שלה, "שופט הנישואים", שהיה שייך אף הוא בישראל לקשת. במסגרת ההסכם בין הצדדים התחייבה אז רשת לא להפיץ את הפורמט שלה בחו"ל והתחייבה לרכוש פורמטים של החברה.

בערוץ 10, נודע, שלחו מכתב תשובה, ובו טענו כי אין כל חשש להעתקת הפורמט.

מהערוץ נמסר: "ערוץ 10 מקפיד לשחק לפי הכללים ולשלם עבור פורמטים שאינם פרי פיתוח מקורי, בניגוד למי שפנה לחברת אנדמול והטעה אותה, בבחינת הפוסל במומו פוסל".

עוד נמסר כי "הדור הבא 24/7 היא תוכנית ריאליטי ענקית ומקורית. לצורך הפקת התוכנית נבנה קומפלקס אולפנים ענקי וחדשני על שטח של 3.5 דונם, נבנה מתחם מגורים הכולל בריכה שחייה, הובאו 60 מצלמות משוכללות מחו"ל הכוללות מצלמות תת-מימיות ומצלמות לראיית לילה, והובא ציוד שידור וסאונד מהמשוכללים בעולם. בנוסף, לראשונה בתוכניות מסוג זה הותקן לוח זכוכית ענקי המחבר וגם מפריד בין משתתפי התוכנית לעולם החיצון".