היכל "הבימה" שוב יציב: יקבל בקרוב טופס אכלוס

היכל "הבימה" המשופץ בת"א צפוי לקבל בקרוב טופס 4, לאחר שמהנדס עיריית תל אביב חתם על הטופס לאחר בדיקות שהראו כי הבניין עומד בכל התקנים■ צפוי להיפתח לציבור בספטמבר

היכל ה"בימה" המשופץ בתל אביב צפוי לקבל בקרוב טופס 4 (טופס אכלוס) לאחר שמהנדס עיריית תל אביב חזי ברקוביץ' דיווח לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב כי חתם על הטופס לאחר בדיקות שהראו כי הבניין עומד בכל התקנים. ההערכות הן כי התיאטרון ייפתח לציבור בספטמבר הקרוב.

כזכור, בשנה שעברה, לאחר מחלוקות בעניין עבודות השיפוץ, הוחלט שהקבלן הראשי של הפרויקט, חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, תקבל את האחריות המלאה להשלמת השיפוצים ולעמידה בלוחות הזמנים, ואילו קבלנית המשנה, חברת אופיצי, תנוטרל מהפרויקט. להכרזה זו קדמה החלטת בית המשפט המחוזי בת"א לדחות את בקשת חברת אופיצי לעצור את עבודות השיפוץ של הבימה, בעקבות טענות בדבר מסוכנותו של הפרויקט. ביהמ"ש חייב את אופיצי לשלם לעיריית ת"א ולמשיבים כ-100 אלף שקל הוצאות.

בהחלטה למנות בשנה שעברה את חברת דניה סיבוס לבעלת האחריות המלאה להשלמת השיפוצים היתה תקווה לסיים את הסאגה שליוותה את הפרויקט חודשים ארוכים ושסבבה סביב שאלות בדבר עמידותו של המבנה. ביוני 2010 הצהירה העירייה שבדו"ח שהזמין מהנדס העיר לבדיקת פרויקט הבימה כי לא נמצאו נקודות כשל שמערערות את יציבות הבניין ושמחייבות הפסקת העבודה.

היקף השיפוצים של הקבלן הראשי הסתכם בכ-80 מיליון שקל לפני מע"מ, בעוד שההיקף הכספי הכללי מוערך בכ-100 מיליון שקל לפני מע"מ.

היום הסביר ברקוביץ' לוועדה המקומית שהוא חתם על טופס האכלוס לאחר שדו"חות הבדיקה מטעם מהנדס מטעמו אישרו שהבניין עומד בכל תקני הבנייה הנדרשים. הוא הוסיף שהורה להנהלת ה"בימה" להמשיך ולעקוב אחר מצבו של הבניין כפי שהוא מצפה מכל בעל בניין אחר בעיר.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, ציין בתגובה כי "זהו אחד הפרויקטים המדהימים והבטוחים בארץ, הן מבחינה קונסטרוקטיבית, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת המערכות בבניין. מדובר בבניין שהוא הטופ שבטופ".

אהרון מדואל, חבר הוועדה המקומית: "אני מקווה שאכן הבדיקות בוצעו כיאות ובמידה שכך, אני מקווה שהמבנה יחזור למלא את תפקידו בקרוב".