חשד: אחיינו של שוטה חובל קיבל שוחד עבור היתרי בנייה

‎הסתעפות בפרשת עו"ד גור פינקלשטיין: במסגרת החקירה עלה חשד כי עו"ד יוסי חן, אחיינו של ראש אגף הבנייה בעיריית ת"א, לקח שוחד עבור היתרי בנייה לשיפוץ מבנה הסיינטולוגיה ביפו

הסתעפות בפרשת עו"ד גור פינקלשטיין מתל-אביב, המואשם בשני ניסיונות רצח ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו, שבו שימש כיזם: המשטרה חקרה את עו"ד יוסי חן, אחיינו של ראש אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב, שוטה חובל - בו ניסה להתנקש פינקלשטיין - בחשד כי לקח שוחד עבור הוצאת היתרי בנייה לשיפוץ מבנה הסיינטולוגיה ביפו, שעבודותיו הופסקו בהוראת חובל - כך נודע ל"גלובס".

פינקלשטיין שימש כיזם של המבנה, שהוכרז כבניין לשימור ואמור לשמש מרכז לימוד של כת הסיינטולוגיה. החשד נגד עו"ד חן עלה במסגרת החקירה שהתנהלה בימ"ר תל-אביב בעניין ניסיונות ההתנקשות של פינקלשטיין בחובל.

כתב האישום נגד פינקלשטיין הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לפני כ-3 שבועות באשמה כי ניסה, באמצעות גורמים עבריינים, לרצוח את חובל, מכיוון שהוציא צו להפסקת עבודה לפרויקט הסיינטולוגיה ביפו. בנוסף מואשם פינקלשטיין בניסיון לרצוח את דניאל כהן, בן-זוגה של גרושתו, ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו, כדי לקבל עמלות מקבלנים, אותם שכר כדי לתקן את הנזקים ולהמשיך בבנייה.

"מכשיל אותי"

כעת מתברר כי הפרשה עלולה להסתעף לפרשות פליליות נוספות. החשדות לגבי כשרות מעשיו של עו"ד חן עלו במהלך חקירתו של המהנדס גיל ויינלס, שעבד במבנה הסיינטולוגיה. ויינלס סיפר לחוקרי המשטרה כי באחד הימים ביקר חובל במבנה הסיינטולוגיה ואמר לנוכחים כי צריך להוציא צו להפסקת הבנייה במקום.

ויינלס העיד כי פינקלשטיין התרשם כי צו הפסקת העבודה הוצא על-ידי חובל בכוונה לקבל שוחד. עוד סיפר ויינלס במשטרה כי עם הוצאת הצו בפועל, טען פינקלשטיין כי הוא הבין מביקורו של חובל שהוא רוצה הרבה מאוד כסף בתמורה לשחרור הקפאת הבנייה, וכי הוא שילם לעו"ד חן עבור מתן היתרי הבנייה. לאור המידע שסיפק ויינלס עלה הצורך לחקור את חן בנושא.

חקירתו של עו"ד חן במשטרה נערכה ב-12 במאי, ובמהלכה הכחיש חן את החשדות נגדו. חן סיפר כי כאשר נדרש היתר לשימוש חורג לבניין הסיינטולוגיה לצורך קיום מכללה לסיינטולוגיה, נעשתה פנייה אליו לצורך הטיפול בהוצאת ההיתר. הוא אישר כי לצורך כך עמד בקשר עם פינקלשטיין וויינלס, וציין כי קיבל עבור השירות "בסביבות 20 עד 30 אלף שקל".

"הוא מאכער"

בהמשך נשאל עו"ד חן על-ידי חוקרי המשטרה האם ייתכן שגורמים בפרויקט הסיינטולוגיה ראו בו "מאכער", שיכול להפעיל קשרים בעיריית תל-אביב, והאם הם אף "שימנו" אותו בכסף מתחת לשולחן כדי שינצל את קשריו עם חובל, כדי להביא לביטול צו ההקפאה. עו"ד חן השיב: "צר לי אם כך הם חושבים, או אם התבטאו כך".

כאשר נשאל חן בחקירתו, אם הוא "נהנה" מהמעמד של דודו שוטה חובל בעיריית תל-אביב, כשהוא רוצה לקדם עניינים של לקוחותיו בעירייה, השיב: "נהפוך הוא - זה רק מפריע ומכשיל אותי".

יצוין כי חקירתו של עו"ד חן לא נעשתה באזהרה. ואולם, ממכתב ששלח קצין אגף חקירות במחוז תל-אביב, טל מרום לראש ענף חקירות במחוז תל-אביב, סגן ניצב מאיר כהן והגיע לידי "גלובס", עולה כי ייתכן שבשלב מסוים חקירתו של חן, שטרם הסתיימה, תהפוך לחקירה באזהרה.

בחקירה שנערכה לעו"ד פינקלשטיין במשטרה שעות ספורות אחרי חקירתו של חן, שתוכנה הגיע אף הוא לידי "גלובס", נשאל פינקלשטיין: "טענת שיוסי חן הוא 'מאכער' ששילמתם לו כדי שיקדם את היתרי הבנייה מול העירייה. טענת שבידיעת הסיינטולוגיה שילמתם לו שלמונים כדי שיטפל בעניין הזה. נחקר פה חן, שנעלב שקראת לו 'מאכער', וטען שהוא עורך דין מהשורה שטיפל לכם בהיתרי הבנייה, ושאתה וגיל ויינלס פניתם לקבל את שירותיו. יוסי גם הכחיש כל קשר לעיריית תל-אביב. תגובתך?"

פינקלשטיין השיב: "שילמנו לחן שכר-טרחה, הוא עורך דין. הוא עורך דין והוא 'מאכער'. הוא כאילו מופיע בצד שלך ומייצג אותך מול העירייה, אבל הוא מכיר שם את כולם. הוא טיפל לנו בהיתרי הבנייה".

באי-כוחו של פינקלשטיין, עורכי הדין אבי חימי ואבי וחניש, מסרו: "את משפטו של גור פינקלשטיין ננהל בבית המשפט ולא בכיכרות העיר. יש לנו יסוד מוצק להאמין שבתום ההליך המשפטי התמונה המצטיירת היום תשתנה באופן מהותי".

את תגובתו של עו"ד חן לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.