הטיפ היומי: מי מתחרה באפל ויכולה לזנק ב-26%?

מחלקת המחקר של סיטי אומנם הורידה את המלצתה למניית RIMM ל"החזק" מ"קנייה", אולם מחיר היעד נותר על 45 דולר למניה

ריסרצ' אין מושן הקנדית, עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של פתרונות סלולריים. החברה מתמחה בסקטור הסמארטפונים וקו המוצרים שלה נמכר תחת המותג הידוע בלקברי. במסגרת פעילותה, RIMM מספקת ללקוחותיה שירותי תקשורת המאפשרים גישה מהירה למידע דרך אי-מייל, שיחות, מסרונים ואפליקציות מבוססות אינטרנט ואינטראנט.

בפברואר השנה הענקנו למנייה המלצת "קנייה", תחת ההנחה כי תשכיל להגדיל נתח שוק על חשבון נוקיה. עם זאת, אנו חוששים כי החברה נותנת להזדמנות זו לחמוק מידיה, ועל כן מורידים המלצתנו ל"החזק", בטרם פרסום דוחותיה הרבעוניים ביום חמישי הקרוב.

גילינו שדגמי הסלולר החדשים לא קיבלו עדיין אישור של המפעילות הסלולריות הגדולות, והם אינם מצויים עדיין בייצור המוני. אנו חוששים במיוחד ש- RIMM לא תספיק להשיק את דגם ה-9900 החדש לפני תקופת החזרה לביה"ס. הדבר קריטי שכן לצד חג המולד, תקופה זו היא החזקה ביותר מבחינת מכירות מכשירים סלולריים, ו- RIMMעשויה לפספס חלון הזדמנויות לקחת נתח שוק מנוקיה.

בנוסף, אנו סבורים שמחיר המכירה הממוצע (ASP) לטלפון יסבול מלחץ גבוה מהרגיל מצד מפעילות הסלולר המוכרות טלפונים של החברה, ו-RIMM אף עשויה להנמיך את תחזית הרווח הנקי למניה לשנה הקרובה.

איננו ממליצים "מכירה", מאחר שקיים עדיין סיכוי שהחברה תספיק להשיק את הדגמים החדשים בזמן. כמו כן, היא עשויה להכריז עם דוחותיה על תכנית לרכישה עצמית של מניות.

מחיר היעד שלנו למניה עומד על 45 דולר, גבוה ב-26% מהמחיר הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר של סיטי