מאגמה מגייסת קרן חדשה בהיקף של 100-120 מיליון דולר

מאגמה היא בין הקרנות היחידות בישראל שמשקיעות בחברות בשלבים מוקדמים ■ מבחינת הקרן זה זמן טוב לצאת לגיוס, אחרי שהייתה שותפה לשני אקזיטים מרשימים בשנה האחרונה

קרן ההון סיכון הישראלית מאגמה ונצ'רס יוצאת לגייס קרן שלישית בהיקף של 100-120 מיליון דולר. בכך, מאגמה מצטרפת לקרן פיטנגו, שמצויה בתהליך גיוס הקרן השישית שלה בהיקף של 350 מיליון דולר.

מבחינת מאגמה זהו זמן טוב לגייס קרן חדשה, שכן בשנה האחרונה היא רשמה שני אקזיטים מוצלחים בשתי חברות פורטפוליו - פרוביג'נט שנמכרה לברודקום תמורת 313 מיליון דולר לפני שלושה חודשים, וחברת השבבים וינטגרה, שנמכרה ל-PMC-סיירה תמורת 300 מיליון דולר באוקטובר 2010.

מאגמה היא אחת הקרנות הפעילות היחידות בישראל שמתמקדות בהשקעות בחברות בשלבים המוקדמים. בתקופה האחרונה, לאט לאט, התחום עובר לשליטתם של האנג'לים, מה שמביא לכך שיש מחסור בהון פנוי לחברות עובריות. הזרמת הון חדש לשוק תקל על היזמים שעסוקים בהקמת חברות.

מאגמה היא קרן בוטיק, המתמחה בהשקעות בתחומי התקשורת, מוליכים למחצה אינטרנט ומדיה. יש לה 18 חברות פורטפוליו פעילות, ורוב ההשקעות שהיא מבצעת הן בתחום התקשורת (41%). שאר ההון מושקע בחברות IT ומוליכים למחצה (48%) ובחברות אינטרנט (11%).

מקפידה על גיוס קרנות קטנות

מאגמה התחילה לפעול בסוף שנת 1999, והיא נחשבת לדור השני של קרנות ההון סיכון בישראל. היא לא הוקמה בסיוע של קרנות "יוזמה" הממשלתיות, אלא כחלק מפעילותה של קבוצת ההשקעות מגנום טכנולוגיות המוחזקת בידי קבוצת אנשי העסקים צבי לימון, שאול שני (בעל השליטה ב-ECI), רון צוקרמן ודן טוקטלי - אנשי עסקים שהצליחו עם חברות טכנולוגיה ישראליות בשנות ה-90. טוקטלי היה בעבר בנקאי השקעות בסיטי בנק, וצוקרמן הוא ממקימי ספיאנס ופריסייס. נציין כי שני תוכטלי ורון צוקרמן אינם מעורבים יותר במאגמה.

השותפים המנהלים את מאגמה הם יהל זילקה, לשעבר מנכ"ל הכספים של ווקלטק, ומודי רוזן, לשעבר יועץ בכיר בתחום התקשורת. לצדם נמצא שרגא כץ, לשעבר מייסד ומנהל חברת סרגון, וצבי ולימון, שותף במגנום טכנולוגיות וחברה בדירקטוריון של החברות DSPG ו-CEVA הנסחרות בנאסד"ק.

שתי חברות הפורטפוליו הבולטות של מאגמה כיום הן Waze, חברת שירותים מבוססי מיקום המבוססים על רשת חברתית, וחברת המוליכים למחצה Valens.

אסטרטגיית ההשקעות של מאגמה, שמקפידה על גיוס קרנות קטנות - כ-100 מיליון דולר - משקיעה בחברות משלבי ה-Seed ומלווה אותם, תוך כדי שהיא שמירה רמת אחזקות גבוהה יחסית. רוזן וזילקה ידועים בתעשייה המקומית כמשקיעים שמעדיפים להיות מעורבים בחברות שבהן בחרו להשקיע, וזו הסיבה שבמאגמה מתמקדים ומקפידים להשקיע בחברות שבהן לאחד מהשותפים יש היכרות עמוקה בתחום ובשוק היעד.

קרנות נוספות שצפויות לגייס קרן חדשה
 קרנות נוספות שצפויות לגייס קרן חדשה